گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

راهکارهای سهل و آسان برای تغییر‌و تحول دکورا سیون خانه


تغییرات کوچک محیط معاش مدام جذاب‌اند و حال‌وهوای تازه‌ای به منزل میبخشند . اما تغییر تحول مدام هزینه‌بر است , ولی گهگاه گران و به دور از دسترس نمیباشد . در‌این پست با نمونه‌هایی از این تغییرات سهل و آسان و کوچک در چینش آشنا میشوید و در انتها میتوانید آستین‌هایتان را بالا زده و تغییر‌و تحول چیدمان را آغاز فرمایید .

 


 

شلف‌های کنجی


کمی از دور و اطراف و گنجایش ما یحتاج را با شلف‌های گوشه‌ای بیش تر فرمایید . زوایای منزل به طور معمول فضاهای مرده و بلااستفاده‌ای میباشند ; ولی خیر در‌صورتی‌که که‌این سفارش را اجرا کنید! شما می توانید یک گوشه‌ی خالی و پرت از نشیمن را به کتابخانه تبدیل نمائید , یا این که فضایی برای تر و تمیز نگه داشتن ادویه‌های کنار اجاق‌گاز در آشپزخانه بسازید .

نورپردازی فضای فرنگی

بارها دیده‌ایم که ایوان پشتی یا این که راهروی فرنگی و یا این که چه بسا تراس خانه‌ها فضایی مرده و سوای کاربرد است . این دور و اطراف به طور معمول با اشکال وسایلی که جایی در منزل نداشته‌اند جمع شده و ظواهر پلیدی به خویش می گیرد . صرفا با افزودن پاره ای فروغ به وسیله تعدادی چراغ دکوراتیو خوشگل که امروزه مدل‌به‌مدل و رنگ‌به‌رنگ دردسترس است , می توانید این فضاها را مضاعف لذت‌بخش‌تر و کاربردی‌تر فرمائید .

صفحه دیواری

ورقه دیواری دیرین را با یک برگه دیواری مناسب‌تر و به‌روزتر جایگزین فرمائید . یک دیوار خوش‌آّب‌ورنگ در هر نقطه‌ای از خانه دیدنی خواهد بود , البته اتاق خواب یکی‌از شایسته ترین نقاط برای اجرای چنین جزئیاتی است .

طرح‌های معمولی تعیین فرمائید . امکان دارد یک طرح تکرارشونده و معمولی نیز اطراف را تغییر و تحول دهد و نیز از خستگی دیده پرهیز نماید .

تعیین درست رنگ برای دیوارها

ساده‌ترین راه و روش برای تغییر‌و تحول چینش یک اتاق , رنگ آمیزی دیوارهاست . درصورتی که تمایل به انجام آن گرفته‌اید , رنگی مختلف با رنگ پیشین را تعیین فرمائید .

هم رنگ ضد و نقیض میتواند جو منزل را سرزنده و جدید نماید . کارایی نمائید برای نگارگری خانه از دو تنالیته‌ی رنگی به کار گیری فرمایید ; به عنوان مثال یک دیوار آبی‌رنگ روشن‌تر و دیگری آبی رنگ تیره‌تر . این کار به محیط نام‌و‌نشان می بخشد و سایه‌های زیبایی را ساخت میکند .


ردوبدل روکش مبلمان

ردوبدل مبلمان با یقین تاثیر شگرفی بر چیدمان خانه خواهد داشت البته آیا صرفه‌ی اقتصادی نیز دارد؟

این کار مسلما تصمیم به‌صرفه‌ای نخواهد بود و کاری نمی باشد که هرازچندگاهی انجامش بدهید!

چه بسا اسکلت چوبی مبلمان نیز با سرعت کمتری مسبت به روکش پارچه‌ای آن کهنه می‌گردد و تنوع کمتری نیز دارااست ولی نگران نباشید! امروزه تنوع پارچه‌های روکش مبلمان فراوان فراوان است و کافیست که عزم نمایید . با هزینه‌ای زیاد کمتر از بده بستان مبلمان می توانید آنها‌را مرمت فرمایید و به به عبارتی میزان تغییر تحول تولید نمایید .


دقت به جزئیات

تبدیل فضای خانه به یک موزه مملو‌از اشیای تزیینی مسلما توصیه ما نمی‌باشد , البته چیدمان نیز نظیر خوراک , سوای ادویه لذتی نخواهد داشت .

چندین قطعه تزئینی مانند تابلوی نگارگری , عکس خانودگی , گلدان و یا این که یکسری شمع و رایحه‌ی خوش عود میتواند به عبارتی ادویه جادویی و خوشمزه برای دکورا سیون خانه شما باشد .

نحوه کارکرد سیستم سرمایش گازی پرتابل


در سیستم سرمایش گازی پرتابل کمپرسور در درون خویش دستگاه موجود هست و کمپرسور مستقل نصب نخواهد شد . در خنک کننده گازی پرتابل دوتا موتور موجود است که یکی بالا فعالیت انتقال جریان هوای خنک را انجام میدهد و موتور دیگر از تحت و پشت دستگاه فعالیت خروج جریان گرم ناشی از کمپرسور را انجام میدهد .

 


 

به همین منظور است که محلی که در آن سیستم سرمایش گازی پرتابل نصب می شود نیاز به یک روزنه جهت خروج باد داغ ناشی از کمپرسور داراست .


از مهم‌ترین مزیت هایی که خنک کننده گازی پرتابل دارااست می شود به سهولت در نصب آن اشاره نمود . اعم از مشکلاتی که سیستم سرمایش های گازی دارا‌هستند , نصب خنک کننده گازی است که در‌صورتی‌که مستقر هر حیطه ای از تهران میباشید می‌توانید با مراجعه تعمیرگاه کولر گازی شایسته ترین ارائه دهندگان سرویس ها سیستم سرمایش گازی را بیابید و نصب کولرگازی خویش را به یک نصاب خنک کننده گازی تهران حرفه ای بسپارید اعتنا داشته باشید در‌صورتی‌که خنک کننده استاندارد نصب نشود , علاوه بر مخارج بالایی که پرداخت خواهید کرد , بعداز مدتی از مشکلاتی که ناشی از نصب اشتباه سیستم سرمایش گازی پیش خواهد آمد , ناراضی خواهید بود .

شایسته ترین قابلیت و امکان خنک کننده گازی پرتابل چیست؟

کمپرسور خنک کننده گازی پرتابل در درون دستگاه درنظرگرفته شده شده‌است و دردسر نصب جدا کمپرسور را نخواهید داشت علاوه بر این در خنک کننده گازی های پرتابلی که اخیرا وارد بازار شده‌است , محیط ای جهت ذخیره آبی‌رنگ که از لوله در این بیرون می شود قرار داده اند تا دیگر نیازی به لوله آب در این نداشته باشید .

می‌دانید که لوله در این جهت خروج آب ناشی از تعرق میباشد که با وجود این محیط نیاز بدین لوله نمی‌باشد و آب به درون محیط ریخته و در‌حالتی که محیط لبریز شود سیستم سرمایش گازی پرتابل پیغام غلط می‌دهد و شما می‌توانید با متصل کردن شیلنگ منحصر به فرد محیط را از آب خالی کنید .


معایب سیستم سرمایش گازی پرتابل چیست؟

سیستم سرمایش گازی پرتابل علاوه بر مزایای اختصاصی به شخصی که داراست بدون شک معایبی نیز داراست که می شود به صدای آن اشاره نمود . زیرا کمپرسور در درون خویش دستگاه درنظرگرفته شده شده‌است ارگانیک است که صدای کمپرسور در فضا درون به گوش میرسد .


ولی راه‌حل رفع این صدای سیستم سرمایش گازی پرتابل چه میباشد ؟ برای رفع این نقص‌ بعضا از تولیدکنندگان سیستم سرمایش های گازی پرتابل با عایق بندی مطلوب و به کارگیری از تکنولوژی روز توانسته اند تا حدودی در کاهش این صدا پیروز باشند .



خدمات آهنگری و جوشکاری سیار در تهران و البرز

خدمات آهنگری و جوشکاری سیار در استانهای تهران و البرز

خدمات آهنگری و جوشکاری سیار سایت تاسیسات سرویس از کادری مجرب و با تجربه و با مهارت آماده خدمت رسانی در سراسر استان تهران در آهنگری و جوشکاری با ارزان ترین قیمت می باشد.

 

 
مجموعه تیم جوشکاران سیار تاسیسات سرویس همگی از بهترین و با تجربه ترین جوشکاران در تهران و البرز می باشند. مجموعه ای از فارغ التحصیلان رشته تاسیسات و جوشکاری از بهترین دانشگاه های کشور دور هم جمع شده و بعد از امتحانات بسیار زیاد توانستیم بهترین ها را دور هم جمع کنیم.

اکیپ آهنگری و جوشکاری تاسیسات سرویس با سابقه زیادی که در بخش خدمات آهنگری و جوشکاری به هموطنان خود خدمت رسانی می کنند.

 

برای تماس با ما کارشناسان می توانید با این شماره تماس بگیرید.
شماره تماس: ۰۹۱۲۸۲۷۶۰۲۷ به صورت شبانه روزی
شماره دفتر: ۰۲۱۶۶۲۵۳۶۵۷ در ساعات اداری تماس بگیرید.

 

جوشکاری چیست و چگونه انجام می شود؟

جوشکاری فرآیندی است که در آن از انرژی برق برای ذوب کردن یک فلز استفاده می شود و این دو فلز بعد از ذوب شدن به هم دیگر متصل می شوند. با استفاده از الکترود ها و مشعل …. جوشکاری می کنند. جوشکای و آهنگری کار پیچیده و سختی نیست و فقط باید خیلی خوب ایمنی را رعایت کنید.

 

تجهیزات و لوازم برای آهنگری و جوشکاری:

جوشکاری تجهیزات و ابزارهای مختص به خود را دارد و باید همه آن ها را از جایی معتبر تهیه کنید. تا باعث اتلاف فقط نشود و به شما آسیب نزند و کار خود را به خوبی انجام دهند.

 

 

برای دریافت خدمات جوشکاری سیار در تهران می توانید به صفحه جوشکاری سیار تهران مراجعه کنید.
 

ابزارها و تجهیزات مختلف در خدمات آهنگری و جوشکاری:

۱- ماسک جوش:

ماسک جوشکاری و یا کلاه جوشکاری یکی از مهم ترین وسیله ای است که اهمیت زیادی در سلامتی شما دارد که باید حتما آن را برای جوشکاری تهیه کنید. جوشکاری درب و پنجره نور خیلی بالایی دارد می تواند به چشمان شما آسیب بزند.

جرقه ای که در حال جوشکاری به وجود می آید و داغ هستند و در صورت برخورد با پوست باعث سوختگی می شود. ماسک جوشکاری کاملا صورت شما را می پوشاند و از طریق جای مخصوصی که در جلوی ماسک کارگذاری شده است می توان با دقت جوشکاری کرد.

 

۲- دستگش جوشکاری سنگین:

دستکش های جوشکاری باید وزن بالایی داشته باشند تا کار خود را به خوبی انجام دهند. این نوع دستکش ها شما را از جریان برق و سوختن در برابر جرقه های جوشکاری جلوگیری می کند.

 

۳- دستگاه جوش:

دستگاه جوش یکی از اصلی ترین قسمت مورد نیاز جوش کاری در درب و پنجره است. الکترود ها با دستگاه جوش برخورد می کنند و با شروع کار دستگاه برق را برای جوشکاری درب و پنجره اجرا می کند.

 

۴- پیش بند چرم:

پیش بند های چرمی مختص جوشکاری در فروشگاه های ابزار آلاتی دارند موجود است. می توانید آن را تهیه کنید این پیشبند باید ضد آتش و حریق و حرارت باشد. تا در قابل جرقه های جوشکاری دوام داشته باشدو آسیب نبیند و لباس شما را نسوزاند.

 

خدمات آهنگری و جوشکاری:

آهنگری و جوشکاری انواع مختلفی دارد که نیازهای مصرف کننده را برطرف می کند. برای زندگی روزمره خود و برطرف کردن خرابی ها می توان از خدمات آهنگری و جوشکاری کمک گرفت تا بتوان راحت تر زندگی کرد.

آهنگری و جوشکاری توسط اکیپ های متخصص و دوره دیده باید انجام شود. هزینه خدمات آهنگری و جوشکاری از شرکت اعلام شده و توسط کارشناسان دریافت می شود.

 

نکته ایمنی: تا آنجایی که می توانید جوشکاری را در فضای باز انجام دهید و اگر مجبور بودید که این را در فضای بسته انجام دهید. دقت کنید که گازها دور بر شما نباشد و جوشکاری را به هیچ عنوان در کنار لوله گاز و کنار بخاری انجام ندهید که ممکن است باعث آتش سوزی شود.

 

نکته ایمنی: قبل از این که شروع به جوشکاری کنید تمام ابزار ها و تجهیزات جوشکاری خود را به خوبی بررسی کنید پارگی و قطعی در سیم های دستگاه جوش می تواند خسارت هایی را به وجود بیاورد.

 

برای جوشکاری فلز باید چه کارهایی انجام داد؟

۱- اگر فلز برای جوشکاری درب و پنجره رنگ شده باشد نمی توان آن را جوش داد چون رنگ و زنگ زدگی آن باعث می شود که جریان برق به خوبی عبور نکند . می توانید برای این کار از دستگاه فرز ( دستگاه مخصوص برش فلز) استفاده کنید و یا با استقاده از سمباده سطح آن را به کلی پاک کنید تا بتوان به خوبی آن را جوش داد.

۲- همان درب و پنجره که می خواهید جوش کنید را می توان با استون رنگ آن را پاک کرد. دلیل استفاده از استون این است که گردو غبار و خاک فلز را به خوبی بر می دارد و روی سطح فلز چیزی باقی نمی ماند و به خوبی جوش می خورد. البته باید به خوبی دقت کنید که جوشکاری درب و پنجره می خواهید شروع کنید باید استون از روی فلز پاک و تمیز شده باشد.

 

نکات مهم در مورد دستگاه جوشکاری و جوشکاری درب و پنجره:

دستگاه جوشکاری را به خوبی و صحیح تنظیم کنید و بررسی کنید تمام اتصالات در جای خود قرار دارند و متصل شده اند. اگر می خواهید روی سطحی جوشکاری را انجام دهید باید گیره اتصال ارت را به همان سطح متصل کنید. این کار باعث می شود تا از برق گرفتگی در امان باشید.

الکترودها یک نوع مواد مصرفی در جوشکاری درب و پنجره هستند قبل از استفاده از آن بررسی کنید که طول آن به اندازه استاندارد بلند باشد. اگر الکترود تمام شود و به جوشکاری خود ادامه دهید به اسلحه الکترود آسیب می زنید و هزینه آن خیلی بالاتر از الکترود است. پس به خوبی از آن استفاده کنید تا آسیبی نبیند.

از مهم ترین موارد جوشکاری رعایت نکات ایمنی است تا از خسارت های جانی و مالی جلوگیری شود. افرادی که برای این کار به منزل شما می آیند باید از دانش و درک کافی از روش های کار ایمنی و تجهیزات حفاظت شخصی داشته باشند. جوشکاری باید دانش خاصی از تجهیزات و ابزارها و خدمات آهنگری و جوشکاری را دارا باشد.

 

کلیه خدمات آهنگری و جوشکاری از سرویسکاران و کارشناسان انجام داده می شود که در زیر برایتان توضیح می دهیم:

• نصب حفاظ
• جوشکاری سیار
• خدمات و جوشکاری در محل
• تعمیرات درب فلزی انبار و پارکینگ
• تعمیر و ساخت انواع درب های آکاردئونی
• تعمیر و ساخت حفاظ های دور ساختمان
به طورکلی پرما برای جوشکاری مواد به کار می رود. خدمات آهنگری و جوشکاری یک روش تعمیر یا ایجاد ساختار فلزی است که با کنار هم گذاشتن فلز از طریق فرآیند های مختلف جوش می شود.

 

تاریخچه جوشکاری:

در قرنی که برنز ساخته شد اولین نمونه های آهنگری و جوشکاری در آن مشاهده شد. انواع خدمات جوشکاری جعبه های طلا جوش شده برای عصر برنز بود. آن ها با استفاده از چکش انواع مختلفی از ابزارهای آهنی را جوش می دادند. در روش خدمات آهنگری و جوشکاری در قرن نوزدهم تغییر چشم گیری ایجاد شد.

در خدمات آهنگری و جوشکاری در قرن نوزدهم استفاده از شعله های باز ( استیلن ) یک کار مهمی در جوشکاری بود. زیرا شعله های باز باعث ایجاد و ساخت تجهیزات پیچیده فلزی شده اند. یک فردی به نام هامفری یک ابزار باتری که می تواند قوس بین الکترودهای کربنی تولید کند، اختراع کرد. این ابزار بسیار زیاد در خدمات آهنگری و جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند متداول خدمات آهنگری و جوشکاری:

فرآید متداول آهنگری و جوشکاری محدودیت هایی را به همراه دارد که برای رفع این محدودیت ها از فرآیند جوشکاری غیر ذوبی کمک گرفته شد. البته این هم باید ذکر شود که این نوع جوشکاری سرعت پایین و هزینه بیشتری به همراه دارد.

تکنولوژی انتقال فلز سرد روش جدیدی از صنعت است که این فرآیند تکمیل شده جوشکاری قوس فلزی با گاز است که ویژگی های اصلی آن تغییر از حالت گرم به سرد و از حالت سرد به گرم و سرعت بسیار بالایی دارد.

 

چگونه از دستگاه جوش برای جوشکاری درب و پنجره استفاده کنیم؟

در بازارها گیره هایی برای دستگاه خای جوشکاری می فروشند. از آن ها و هر گیره ای که در دسترس بود برای ثابت نگه داشتن فلز استفاده کنید تا در حال کار جوشکاری تکان نخورد. یک دست را روی میز جوشکاری بگذارید و با دست دیگر اسلحه الکترود را در دست بگیرید و شروع به کار کنید.

سعی کنید زاویه دستتان به سمت درب و پنجره بیشتر از ۲۰ درجه نباشد. این کار باعث می شود که جوش به عمق فلز فرو رود و جوشکاری درب و پنجره محکم تر انجام شود.

اگر اسلحه را خیلی سریع جا به جا کنید فلز به اندازه کافی گرم نمی شود تا ذوب شود و این باعث می شود جوشکاری درب و پنجره در سطح انجام شود. بعد از جوشکاری باید دستگاه را خاموش کنید تا داغ نشود و یا اتفاقی برای دستگاه نیفتد.

نکته ایمنی: در حین جوشکاری درب و پنجره حتما از کفش های ایمنی استفاده کنید. درب و پنجره های فلزی وزن بالایی دارند. اگر تعادلتان را از دست بدهید افتادن آن ها بر روی شما بسیار خطر آفرین است.
 

 

چگونه می توانیم از یک کارشناس برای آهنگری و جوشکاری درب و پنجره استفاده کنیم؟

کارشناسان این امکان را فراهم کرده اند که بتوانند از نیروهای حرفه ای استفاده کنند و از خدمات آهنگری و جوشکاری بهره بگیرید. می توانید از سابقه و کیفیت کاری فرد مورد نظر در پروژه های قبلی متوجه شوید. بعد می توانید تصمیم گیری کنید.

 

هزینه آهنگری و جوشکاری به چه صورت است؟

اگر نیاز به ساخت وساز درب و پنجره دارید، با توجه به بررسی محل هزینه کلی را برای شما در نظر می گیرند. و این هزینه مورد نظر با توجه به نوسانات قیمت آهن در بازار متفاوت است. ولی برای جوشکاری مثل اسکلت فلزی و … به صورت توافقی مبلع گفته می شود.

 

انواع خدمات آهنگری و جوشکاری

جوشکاری با الکترود دستی پوشش دار:

روش جوشکاری با الکترود دستی پوشش دار یکی از متداول ترین روش های اتصال فلزات است. در این نوع جوشکاری فرد جوشکار از یک دسته جوشکاری استفاده می کند. این دسته یک قوس الکتریکی بین دسته و فلز است که باعث ذوب شدن فلز و شکل گرفتن آن می شود. از این نوع جوشکاری بیشتر برای ساخت وساز استفاده می شود. قابل ذکر است که آهن و فولاد را با ساتفاده از این روش جوشکاری می کنند.

 

جوشکاری دستی چه فوایدی دارد؟

• به روی چدن عمل می کند.
• این نوع جوشکاری بسیار قدرتمند است.
• در شرایط آب و هوایی مختلف قابل انجام است.
• تجهیزات آن نسبت به سایر انواع جوشکاری ارزان تر است
• این نوع جوشکاری مناسب برای فلزات سخت و ضخیم است.
• بیشتر برای ساخت و ساز و تعمیرات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
 

معایب جوشکاری دستی:

• یادگیری آن سخت است.
• در صورت حرفه ای نبودن کار زشت و بدون ظرافت می شود.
• برای بهتر شدن باید دوباره به روی فلز کار شود تا ایرادات برطرف شود.
• این نوع جوشکاری برای فلزات نازک استفاده نمی شود. حرارتی که دارد لایه ی نازک فلز را می سوزاند.
 

جوشکاری قوسی با گاز محافظ:

به این نوع جوشکاری ، جوشکاری با گاز بی اثر فلزی می گویند. جوشکاری قوسی شامل یک حباب گاز محافظتی است که از جوش در برابر هوای محیط حفظ می کند. این نوع جوشکاری نیاز به یک ولتاژ ثابت و منبع انرژی مستیم دارد و بیشتر در جوشکاری صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشکاری قوسی چه فوایدی دارد؟

• یادگیری آن برای تازه کارها بسیار ساده است.
• با یک ضربه کوچک روشن و خاموش می شود.
• این روش جوشکاری بسیار پرکاربرد و آسان و راحت است.
• ابزارهای خیلی پیچیده احتیاج ندارد فقط اسلحه یا دسته دی جوشکاری کافی است.
• برای ساخت مجسمه و شکل دادن به ان بسیار مناسب است. ریزه کاری های زیادی می توان ایحاد کرد.
 

معایب جوشکاری قوسی:

• برای همه فلز ها کاربرد ندارد.
• کار با آلومینیوم بسیار قوی است
• برای کار با چدن بسیار ضعیف است.
• برای شروع این کار فلز باید به خوبی تمیز باشد.
• در شرایط آب و هوایی بد یا رطوبتی قابل استفاده نیست.
• اگر فلز مورد نظر خیلی نازک و خیلی ضخیم باشد این جوشکاری مناسب نیست.
 

برای خدمات آهنگری و جوشکاری منزل خود می توانید با کارشناسان ما کمک بگیرید و کار را برای شما به خوبی با رعایت ایمنی و با داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته کار شما را به خوبی انجام می دهند و دوره های زیادی در این مورد را پشت سر گذاشتند و کارشناسان ما در پایتخت و استان البرز خدمات رسانی می کند. کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به مرم عزیز هستند و در طول سال تعطیلی ندارد.

 منبع: تاسیسات سرویس

سیستم سرمایش گازی سقفی کاستی

سیستم سرمایش گازی سقفی کاستی 

کولر گازی اسپلیت کاستی یک عدد دیگر از اشکال سیستمهای سرمایشی و تهویه مطبوع هوا است که همت مخصوص خویش را دارا می‌باشد . این دستگاه به نحوی پباده سازی شده که بتوان از آن در سقف های کاذب بهره برد . 

 


 

این چنین که کندانسور خارجی همانند خنک کننده گازی های اسپلیت دیواری در بیرون از محفظه قرار گرفته و پنل آن نیز توسط لوله رابط مسی به به دستگاه فرنگی وصل می شود . بارزترین مزیت این گونه سیستم چرخش ۴ جهت باد در محفظه است که سبب می شود دمایی یک پارچه در اتاق به دست آید و از بازخورد بی واسطه هوای سرد به یک نقطه پرهیز نماید . 


دستگاههای سقفی کاستی نسبتا برزگ می باشند و در گنجایش ها و مقدار های متمایز وجود دارا‌هستند , بدین ترتیب در هنگام گزینش یک محل مطلوب , گستره گزینش پاره ای موجود هست . به صورت کلی , دستگاههای سقفی کاستی برای بخشها وسیع و تجاری و یا این که همگانی مطلوب تر می‌باشند . 

از آن جا که آن ها میزان متعددی دور و بر را روی سقف می‌گیرند و زیرا اکثر سقفها غالبا نظیر سقفهای کاذب فضایی برای نصب یونین داخلی اسپلیت سقفی کاستی ندارند , شما بایستی قبلی خرید و نصب با کارشناس مشورت کردن فرمائید تا دقیقا جایی که می‌توانید از آن به کارگیری فرمائید را شناسایی نمایید . 


راهبرد های نصب یک یونیت فرنگی در فضای گشوده برای یک گونه تهویه مطبوع دسته کاست شبیه به عبارتی سیستم تهویه مطبوع دیگر سیستم های جانور هست . 


یونیت فرنگی در فضای گشوده می بایست در مکان های ایستادگی که در آن ارتعاش نباشد , جایی که فضای آزاد متعددی در هر اطاف داراست تا در مسیر جریان هوا باشد , جایی که فضای گشوده به راحتی برای تعمیر و مراقبت در دست باشد و جایی که در معرض خوردگی و نور و روشنایی بی واسطه آفتاب قرار نگیرند و همینطور پرهیز از پنجره هایی که راز وصدای آن سبب صلب آسایش اشخاص باطن نشود هر چند این مقدار صدا ناچیز هست . 


مقایسه خنک کننده گازی و اسپلیت سقفی کاستی با اسپلیت دیواری 

سعی دستگاه های کاست به صورت کلی نسبت به گونه های دیگر سیستم ها برتری دارا هستند , اگر چه که اکثر آنان در بخش ها تجاری یا این که اداری نصب می‌شوند , ولی رغبت دارا هستند کار کشته تر از سیستم های نصب شده روی دیوار باشند . آن ها علی الخصوص برای قوانینی مطلوب می باشند که سیستم های اسپلیت دیوارییا بقیه گونه های سیستم احتمال دارد مورد ای مطلوب نباشند . همینطور دستگاههای سقفی کاستی گران تر از اسپلیت های دیواری می‌باشند .

پکیج چگالشی


در این نوشتار به معرفی و بررسی یک سیستم گرمایشی پیشرفته با عنوان پکیج چگالشی می پردازیم. پکیج های چگالشی با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا در امر احتراق و استفاده از گرمای گازهای خروجی حاصل از احتراق ، راندمان بالایی را ارائه می دهند.

 


 


پکیج چگالشی چیست

یکی از محصولات فرآیند احتراق ، بخار آب است که از واکنش بین هیدروژن موجود در سوخت با اکسیژن هوا حاصل می گردد .هنگامی که گازهای خروجی سرد گردد بخار آب موجود در آن به قطرات مایع تبدیل می گردد، این آب تقطیر شده به شدت اسیدی است و pH آن بین ۳ تا ۴ است. هدف از ساخت و توسعه پکیج های چگالشی، استفاده از گرمای نهان تبخیر بخار آب موجود در محصولات احتراق است.


پکیج دیواری معمولی بخش قابل توجهی از انرژی را توسط محصولات احتراق و گازهای خروجی از دست می دهد، البته این گرمای خروجی صرف راندن محصولات احتراق به بیرون می شود.

در پکیج چگالشی از این گرما به منظور پیش گرم کردن آب ورودی استفاده می شود.




برای حل مشکل خوردگی نیز از یک مبدل حرارتی از جنس فولاد ضد زنگ یا آلیاژهای آلومینیوم استفاده می شود و آب تقطیر شده می تواند به فاضلاب ریخته شود. در نتیجه اولین تفاوت بین پکیج گرمایشی معمولی و بویلر چگالشی در این است که پکیج های چگالشی نیاز به یک لوله برای  تخلیه آب حاصل از میعان بخار آب دارند، هم چنین مشکل اسیدی بودن آب حاصل از میعان بخار آب را نیز می توان بوسیله یک کیت خنثی کننده حل کرد و pH آب را به نزدیکی ۷ رسانید.


پکیج چگالشی مانند پکیج گرمایشی معمولی یک مشعل دارد و تنها تفاوت آن در وجود یک مبدل حرارتی بزرگ اضافی برای تقطیر بخار آب نسبت به نوع معمولی است. هم چنین دودکش نیز باید از موادی ساخته شود که در برابر خوردگی مقاوم باشد از جمله این مواد میتوان فولاد ضد زنگ ، CPVC و AL29-4C را نام برد.


راندمان عملکرد بویلر های تحت فشار بالا

براساس مطالعات و اظهارات ، راندمان پکیج چگالشی می تواند به بیش از ۹۸ در صد نیز برسد. با اعمال یک سری شرایط سخت می توان به این راندمان دست پیدا کرد که به عنوان مثال بایستی مشعل با راندمان ۲۰ درصد کار کند، هم چنین بایستی دمای آب برگشتی به پکیج بین ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد باشد تا راندمان به حداکثر مقدار خود برسد. در این صورت می توان به راندمانی حدود ۸۴ تا ۹۲ درصد رسید که در مقایسه با یک پکیج گرمایشی معمولی با راندمان ۸۲ درصد و یک پکیج قدیمی بسیار عملکرد خوبی است.


برای دستیابی به راندمان حداکثر در پکیج های چگالشی، لازم است دمای آب ورودی تا حد امکان پایین باشد در حقیقت دمای آب ورودی بایستی کمتر از دمای شبنم گازهای خروجی باشد. در بعضی سیستم های خانگی نظیر گرمایش از کف به طور معمول دمای آب ورودی پایین است اما در سیستم های رادیاتوری این مساله وجود دارد که بایستی دمای آب ورودی به پکیج را با استفاده از برخی روش ها کاهش داد، در نتیجه طراحی کلی سیستم گرمایش ساختمان نیز بر روی عملکرد بویلر کندانس تاثیر دارد.


منبع و ادامه مطلب: بیلدینگ پلاس