گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

موسسه فناوری ماساچوست از یک قایق خودران دو نفره رونمایی کرد

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ربات جدیدی به نام Roboat II را فاش کرد که می تواند دو مسافر را حمل کند.

  

Roboat II توسط محققان م Instituteسسه فناوری ماساچوست (CSAIL) برای مدت 5 سال برای هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر ساخته شد. این مدل از نسل قبلی بزرگتر و هوشمندتر است و وزن بیشتری دارد.


دولت هلند م theسسه فناوری ماساچوست را به ساخت اولین ناوگان قایق های خودران در جهان برای آمستردام سفارش داده و تولید Roboat II نیز در راستای این هدف است. این قایق حدود 2 متر طول دارد و می تواند دو مسافر را حمل کند.


به لطف چهار موتور ، Roboat II می تواند در جهات مختلف حرکت کند و به GPS ، سنسورهای LiDAR و سنسورهای ناوبری اینرسی مجهز است. این قایق همچنین مدولار است و می توان از آن برای ساخت قایق بزرگتر با استفاده از قایق "کاپیتان" استفاده کرد.


موسسه فناوری ماساچوست نیز در حال ساخت نسخه بزرگتری از قایق با ظرفیت 4 تا 6 مسافر است. این نسخه در حال حاضر در آمستردام در دست ساخت است ، اما هیچ اطلاعاتی در مورد زمان آزمایش آن منتشر نشده است.


محققان دانشگاه MIT می گویند Roboat II به طور خودکار داده ها را در کانال های آمستردام منتقل و جمع آوری می کند و 3 ساعت بعد با حاشیه خطای 17 سانتی متر به نقطه شروع باز می گردد.


در گام بعدی ، محققان به دنبال اصلاح الگوریتم های رباتیک برای افزایش توانایی ربات در پاسخ به چالش هایی مانند جریان ها و امواج هستند. آنها همچنین قصد دارند توانایی ربات در شناسایی و "درک" اشیا in موجود در مسیر را افزایش دهند تا بادها بتوانند با دقت بیشتری به محیط پیمایش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.