گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

چگونه شیائومی در 10 مه اولترا به شارژ بی سیم 50 وات رسیده است؟


تلفن پرچمدار جدید Xiaomi Mi 10 Ultra Xiaomi در هسته اصلی خود میزبان ویژگی های ابتکاری و رده بالا است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این تلفن هوشمند شارژ سریع است. Xiaomi May 10 Ultra اولین گوشی هوشمند در جهان است که فناوری شارژ سریع با سیم 120 وات را معرفی کرده است.

 

 

 شیائومی می گوید فناوری Mi Turbo Charge می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعتی از 10 مه Ultra را تنها در 20 دقیقه به طور کامل شارژ کند. 10 مه اولترا از باتری لیتیوم یونی مبتنی بر گرافن استفاده می کند.


نکته بسیار مهم دیگر در مورد 10 مه اولترا پشتیبانی از شارژ بی سیم 50W است. طبق اعلام رسمی ، فناوری شارژ بی سیم Ultra 10 May باعث می شود باتری گوشی در 40 دقیقه از صفر به 100 برسد. بدیهی است برای دستیابی به حداکثر ظرفیت این فناوری به یک شارژر بی سیم سازگار نیاز است. فناوری شارژ بی سیم Xiaomi Mi 10 Ultra همچنین سریعتر از شارژ سیمی بسیاری از تلفن های هوشمند است.


از زمان رونمایی از تلفن Xiaomi 10 مه Ultra ، بسیاری از کاربران ساز و کار فناوری شارژ بی سیم 50W را زیر سوال برده اند. شیائومی در این زمینه فناوری شارژ Ultra 10 May را توضیح می دهد. شیائومی می گوید ، تحقق بخشیدن به قطعات کوچک بین سیم پیچ و باتری ، معروف به پمپ های شارژ ، کلید تحقق این فناوری است. 10 مه اولترا در رحم خود مبدل های DC-DC دارد که برای افزایش یا کاهش ولتاژ استفاده می شود.


باتری های معمولی معمولاً از دو پمپ پشتیبان استفاده می کنند. اما در تاریخ 10 ماه مه ، مهندسان شیائومی پمپ های شارژ را به صورت موازی قرار دادند. فرایند تبدیل ولتاژ 100٪ کارآمد نیست. پمپ های بار معمولی 97٪ موثر هستند. اگر دو پمپ شارژ به صورت سری تنظیم شوند ، بازده دو بار کاهش می یابد و به 94 درصد می رسد. با پمپ های بارگیری موازی ، راندمان فقط یک بار کاهش می یابد.


شیائومی در باتری مدرن 10 مه خود از پمپ های شارژ نسل جدیدی استفاده می کند که به طور پیش فرض کارآمد تر است. شیائومی اظهار داشت: راندمان این پمپ ها 98.5٪ است. در ابتدا ممکن است فکر کنید پمپ های جدید کمی متفاوت از پمپ های معمولی هستند ، اما فراموش نکنید که در 50 وات حتی اگر یک درصد از قدرت پمپ به گرما تبدیل شود ، کنترل یک دستگاه کوچک مانند تلفن هوشمند دشوار خواهد بود.


پمپ های شارژ مستقیماً به باتری وصل می شوند. باتری خود حاوی مواد اولیه گرافن است که مواد بسیار رسانا هستند و سعی در کاهش بهره وری پمپ دارند. شیائومی می گوید باتری 10 مه فوق العاده از دو سلول 2،250 میلی آمپر ساعتی متصل به سری استفاده می کند.


پرونده ای که برای پرچمدار جدید شیائومی استفاده می شود نیز یک پرونده پیشرفته در نظر گرفته شده است. شیائومی در 10 مه Ultra از فناوری سیم پیچ چند رشته ای استفاده می کند تا پنج لایه سیم را به طور یکپارچه بافته شود. این طراحی به تمرکز میدان مغناطیسی و کاهش افت راندمان کمک می کند. علاوه بر این ، گوشی جدید شیائومی دارای اتصال ثابت به شارژر است و به طور مداوم جریان خروجی را تنظیم می کند تا روند شارژ بهینه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.