گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

داکت اسپلیت چه می‌باشد


داکت اسپلیت اصطلاحی است که برای اسپلیت های کانالی به کار گیری می شود و یک کدام از متداولترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی به اکانت می‌آید که روز آپدیت در کشورمان هم آمار به کار گیری از آن ارتقا پیدا می نماید . 

  

اسپلیت های کانالی با انتقال هوای سرد و گرم بوسیله شبکه های درنظرگرفته شده در باطن سقف کاذب و خریداری نمودن هوای خنک در فصل‌تابستان و هوای گرم در فصل زمستان برای کلیه فضاها در یک ساختمان دمای محفظه را به وضعیت دلخواه تهیه شده ترموستات میرساند . 


این دستگاه به صورت کلی از یک هواساز و یک کندانسور تشکیل‌شده شده‌است و بوسیله گروه ای از لوله‌های مسی بهم متصل گردیده اند که کار کشته به خریدن هوای سرد و توزیع آن بوسیله شبکه های اجرا شده داکت اسپلیت ها به همه اتاق ها در هر واحد باطن ساختمان در درون سقف کاذب می بشد . 


به طور کلی در کندانسور داکت اسپلیت ها گاز مبرد خنک می شود که بوسیله لوله مسی به شیر انبساطی و از آنجا بصورت گاز مبرد و فراهم جذب گرمای محفظه به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت انتقال پیدا می نماید . در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محفظه داخلی بوسیله گاز مبرد داخل کویل گرفته شده و هوای خنک شده به وسیله رشته به داخل شبکه رفت هوا منتقل می‌گردد . 



داکت اسپلیت اینورتر و داکت اسپلیت غیر اینورتر 


خواسته از اینورتور به کار گیری از فناوری به دور متغیر است که در آنان تفاوت دارااست . اصلی ترین اختلاف در بین داکت اسپلیت اینورتور با عادی در سرعت متغیر آن است که در جور عادی این سرعت اثبات است . صدای کم‌تر , عمر‌ موءثر عمده , سرمایش و گرمایش سریع‌تر و در پایان مقرون به صرفه‌تر بودن , از برتری‌های اینورتور نسبت به اشکال عادی آن است . ولی زمینه ارزش هم قادر است تفاوت‌های بخش اعظم میان آنان ساخت نماید . 


برآورد گنجایش داکت اسپلیت ما یحتاج و ملاحظات جانبی 

غالبا هنگام برآورد نخستین گنجایش سرمایش داکت اسپلیت یا این که اسپلیت کانالی موردنیاز هر سوئیت در موقعیت آب و هوایی نظیر تهران و در طبقات اواسط ساختمان , به ازا هر ۳۵ یا این که ۴۰ متر مربع مرحله کلی و ناخالص سوئیت حدود یک بدن تبرید در حیث گرفته می شود . به این ترتیب در صورتی‌که متراژ هرکدام از واحد های سوئیت شما بیش تر از ۱۲۰ متر مربع باشد , خوبتر است برای هر واحد دو دستگاه داکت اسپلیت گزینه به کار گیری قرار گیرد . 



همینطور می‌توانید برای سهولت بیش تر به جدول ارزیابی تقریبی پایین جهت انتخاب گنجایش داکت اسپلیت مایحتاج , با اعتنا به حالت و مبانی محاسبات تیتر شده مراجعه نمایید : 


مزایای استعمال از داکت اسپلیت : 

کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش 

حذف سیستم چیلر , ساختمان بلند کولر , موتور منزل مرکزی , رادیاتورها و لوله کشی های ذی‌ربط 

حذف رطوبت از دور و اطراف و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی و بیماری 

قابلیت استعمال از گرم کننده با کویل آبگرم 

امکان نصب داکت اسپلیت برای فضاهای پهناور با کاربری متنوع 

فعال‌سازی و کاربری آسوده داکت اسپلیت ها 

ارتفاع قدمت مطلوب داکت اسپلیت ها 

معایب به کار گیری از داکت اسپلیت 


در دست گرفتن دما و سرعت هوا بصورت حیطه ای نیست بطوریکه دستگاه درون سوئیت پر‌نور میشود تمام محیط از جمله تالار و اتاق های خواب نیز دما می گردند . با وجود ترموستاتی که در اصلی ترین دور و اطراف قرار گرفته است دمای هوا میزان گیری میشود و این از وسیع ترین معایب سیستم داکت اسپلیت است . 



عارضه ها تعیین داکت اسپلیت چه است ؟ 

کاهش اندازه لوله کشی آب گرم 

برخورداری از قیمت ارزان 

عدم پوسیدگی و خوردگی کابینت به جهت استعمال از فین های آنتی اکسیدان 

سازش بالا با پباده سازی و معماری داخلی 

تامین نمودن اندازه اکسیژن کافی برای هر واحد سوئیت 

سوای نیاز به تکنسین محافظ و تعمیر سهل و آسان 

قابلیت و امکان نصب به طور افقی با وجود فضای معدود 

حذف لوله کشی در سقف و کف 

دارنده فیلتراسیون هوا و حذف رطوبت , کاهش آلودگی 

امکان پباده سازی سیستم متناسب با بخش ها خیلی گرم و خیلی سرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.