گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

چه هنگامی از داکت اسپلیت به کار گیری می شود؟

چه هنگامی از داکت اسپلیت به کار گیری می شود؟
استفاده از داکت اسپلیت ها برای سرمایش و گرمایش آپارتمانهای مسکونی , اداری , ویلاها و . . . بعنوان یک مورد گران قیمت و با هزینه برق مصرفی مساوی و یا این که چه بسا بیشتر از کولرهای گازی اسپلیت در لحاظ گرفته می شود .

  

داکت اسپلیت ها عموما به جای یک‌سری اسپلیت در یک واحد مورد به کار گیری قرار میگیرند . با به کار گیری از داکت اسپلیت ها علاوه بر استقلال در تامین سرمایش و گرمایش برای هر واحد از سوئیت بصورت غیروابسته , همینطور مخارج محافظت و بهره‌برداری از یک سیستم برودتی به شدت کاهش می‌یابد .


روش نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت هم همانند هر دستگاهی نیاز به علم فنی دارااست و نمیتوان فارغ از تخصص آن را نصب کرد . ولی بطور کلی نخست بایستی پروسه کانال‌کشی صورت بپذیرد . معمولاً برای ساخت هوای گرم , یک قسمتی به اسم کویل , در جلو و یا این که پشت دستگاه قرار میگیرد که آب گرم داخل لوله‌های مسی جریان مییابد و رشته جان دار در دستگاه , هوا را در اتاق به چرخش وا میدارد .  ولی این مورد درباره با هوای سرد هم راست گو است و به همین صورت روند آن پیاده‌سازی می‌گردد .


مزایا و معایب به کارگیری از داکت اسپلیت

بی‌شک هر دستگاهی دارنده معایب و مزایای مختص خویش است و این قضیه هم اجتناب‌ناپذیر است . فقط بایستی اطمینان نتایج کرد که آیا مزایای دستگاه متبوع نسبت به معایب آن برتری داشته یا این که نه . داکت اسپلیت هم از این قاعده جدا نیست .

از نقطه لحاظ نصب و فعال سازی هم بایستی اعلام‌کرد که داکت اسپلیت سیستم لوله‌کشی را به شدت کاهش میدهد که‌این کار علاوه بر هزینه , دوره عیب‌یابی در هنگام پیدایش اختلال را هم کاهش می‌دهد . داکت اسپلیت علاوه بر این موردها , داکت ساختمان را هم کوچکتر می‌نماید . در دنیای روز جاری که انرژی صحبت نخستین را می زند , داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه‌های دیرین و سنتی , بها کمتری داشته و مصرف انرژی آن هم کاسته شده است .

داکت اسپلیت توانمند به تمرکز بر روی اتاق یا این که چکیده نمی باشد . وقتی که در یک منزل یا این که سوئیت روشن می شود , تمام فضای اتاق‌ها نیز دما میگردند . ترموستات جانور در دستگاه در مطرح ترین اطراف جای دارد ولی با این وجود این مسئله برای همگی خوشایند نمی باشد .


از طرفی در صورتی‌که داکت اسپلیت با چیلر و یا این که مینی‌چیلر مقایسه شود , مصرف برق تا حدی فراتر است , البته در قبال اسپلیت دیواری برق کمتری مصرف می نماید . در آخر بایستی به تولید صدای آزار دهنده داکت اسپلیت اشاره نمود که اما این نقص‌ قابل حل است .


معرفی گونه های برندهای داکت اسپلیت

موسسه ها تولید‌کننده سیستم‌های سرمایش و گرمایش بزرگ جهان , در مورد ایجاد داکت اسپلیت هم وارداتی و با نیز در رقابت میباشند . نمی توان اعلام کرد که کدام یک شایسته ترین است چون رقابت مشقت فی مابین آنهاست و هر کمپانی در‌پی نوآوری‌های جدیدتر در تولیدها خویش می‌باشند .

داکت اسپلیت هایسنس , داکت اسپلیت میتسوبیشی و داکت اسپلیت سامسونگ برندهای پرطرفدار و باسابقه میباشند که کیفیت آن ها نمونه زدنی است . به نترسی می‌توان اعلام‌کرد که داکت اسپلیت قسمتی از زیر ساخت هر ساختمانی به حساب می‌آید و می بایست در گزینش مدل مطلوب ساختمان , مارک آن و نصب و حفظ آن ها توجه فراوانی به خرج اعطا کرد .

از بارزترین خصوصیت های داکت اسپلیت ها , تامین هوای خنک در فصل تابستان و تامین هوای گرم در فصل زمستان برای تمامی فضاها در یک واحد سوئیت بوسیله کانالهای اجرا شده بر بالای سقف کاذب می‌باشد .

داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش : یونیت داخلی هواساز و یونیت فرنگی کندانسینگ یونیت می‌باشند که‌این 2 بخش بوسیله 2 لوله مسی به یکدیگر متصل شده و توانا به تامین هوای سرد و گرم و توزیع آن به وسیله شبکه های داکت اسپلیت به اتاق ها یا این که تالار در هر واحد آپارتمانی از بالای سقف کاذب می‌باشند .

به صورت کلی در کندانسور داکت اسپلیت ها مایع مبرد خنک می شود و از روش لوله مسی به شیر انبساطی و از آنجا بصورت گاز مبرد و مهیا جذب گرمای محفظه به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت منتقل می‌شود . در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محفظه داخلی به وسیله گاز مبرد داخل کویل گرفته شده و هوای خنک شده به وسیله فن به داخل شبکه رفت هوا منتقل میگردد .

مزایای به کارگیری از داکت اسپلیت

  • کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش
  • حذف سیستم چیلر , ساختمان بلند سیستم سرمایش , موتور منزل مرکزی , رادیاتورها و لوله کشی های ذی‌ربط
  • قابلیت به کار گیری از هوای جدید در صورت نیاز
  • حذف رطوبت از اطراف و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی و بیماری
  • قابلیت و امکان به کارگیری از گرم کننده با کویل آبگرم
  • امکان نصب داکت اسپلیت برای فضاهای بزرگ با کاربری متنوع
  • فعال‌ساز‌ی و کاربری آسوده داکت اسپلیت ها
  • ارتفاع قدمت مطلوب داکت اسپلیت ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.