گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

اشکال سیستم های سرمایشی در ساختمان


مهمترین بخش پباده سازی تاسیسات مکانیکی ساختمان , گزینش صحیح و مطلوب یک سیستم سرمایشی هست . به همین جهت , همه جنبه های فنی و تکنیکی که اهمیت مشورت با موسسات و کارشناسان تاسیسات را برای تعیین مطلوب سیستم های سرمایشی در ساختمان نشان میدهد در کنار دقت به مساله اقتصادی از اهمیت متعددی برخوردار میباشند .
  
گونه های سیستم های سرمایشی در ساختمان :

کولرگازی اسپیلت ایستاده :

خنک کننده گازی های اسپیلت ایستاده قابل به کار گیری در هتل ها , بانک ها , دکان ها , رستوران ها , منازل , دفترها اداری و . . . می‌باشند . ضمنا , سیستم سرمایش گازی اسپیلت اینورتر ایستاده با امکان سرمایش پر سرعت و توان صرفه جویی در مصرف برق تا 70 % دارنده جایگاه انرژی A+ هست .

سیستم سرمایش گازی اینورتر دارنده امکان سرمایش و گرمایش و توان صرفه جویی در مصرف انرژی تا 60 % و برخورداری از ریموت در دست گرفتن که منجر سهولت استعمال از این گونه خنک کننده می شود است . قابل ذکر است که گاز مبرد گزینه به کار گیری درکولرهای گازی اسپیلت ایستاده سفارشی بوده و برحسب جور متغییر و طبق پیشنهاد مشتری انجام میگیرد .

سیستم سرمایش گازی اسپیلت دیواری :

خنک کننده گازی اسپیلت دیواری عبارت است از نوعی تهویه کننده هوا که در گونه های متفاوتی ساخت می شود . رایجترین جور خنک کننده گازی اسپیلت دیواری , نوع پنجره ای و جور دو تیکه ( اسپیلت ) هست . در گونه پنجره ای کلیه اجزاء خنک کننده یعنی کندانسور , کمپرسور , رشته خروجی , رشته خنک ساز و . . . با نیز در باطن یک پکیج قرار میگیرند .

خنک کننده گازی سقفی و خنک کننده گازی سقفی کانالی :

امروزه سیستم سرمایش گازی سقفی و خنک کننده گازی سقفی کانالی یکی‌از مرسوم ترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله دنیا می‌باشند که بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و اداری مورد اعتنا سازندگان میباشند . خنک کننده گازی سقفی یک کدام از اقتصادی ترین و به صرفه ترین سیستم های تهویه مطبوع مو جود می‌باشد .

در خنک کننده گازی سقفی , عملیات سرمایش مایحتاج بوسیله گاز فریون و کمپرسورکه از جور اسکرول هست , تامین می‌شود و همینطور عملیات گرمایش هم از روش هواساز به وسیله مکش هوای داخلی انجام می‌گیرد . ضمنا , شبکه های سیستم سرمایش گازی سقفی در سقف کاذب ساختمان قرار می‌گیرند و به حالت عمودی تا پشت بام امتداد ندارند .

اعم از خصوصیت های خنک کننده گازی سقفی داکت اسپیلت می شود به موردها پایین اشاره کرد :

  • عدم اشغال فضای کف و نصب در سقف کاذب
  • امکان اتصال به کویل آب گرم برای تامین گرمایش
  • قابلیت نصب غیر وابسته در هر واحد از ساختمان
  • مجهز بودن به ترموستات دمایی و اقتدار رطوبت زدایی بالا


خنک کننده گازی پرتابل :

خنک کننده گازی پرتابل ( قابل حمل ) غالبا در مکان هایی که قابلیت و امکان نصب خنک کننده گازی اسپیلت ( دو تیکه ) را ندارند بعنوان نمونه در مکان های پایین 30 متری کاربرد داراست . ضمنا , این دستگاه ها برای خروج گرما و سوزوسرما از کمپرسور که ملازم دستگاه میباشد به یک خروجی نیاز دارا‌هستند اما , این خروجی قادر است از پنجره یا این که دودکش توکاردر ساختمان هم باشد .

سیستم سرمایش گازی پنجره ای :

خنک کننده گازی پنجره ای از اولی دسته های سیستم سرمایش گازی می‌باشد که عموما از گنجایش 9000 ( BTU/h ) تا 24000 ( BTU/h ) ایجاد میشوند . درضمن , این کولرها دارنده کمپرسور روتاری میباشند . عمده جور های سیستم سرمایش گازی پنجره ای سرمایش ایجاد می نمایند ولی بعضا از مثال های جانور بضاعت ساخت کردن گرمایش و سرمایش را نیز دارا هستند .

مان مطلوب جهت بازنگری غربال سیستم سرمایش گازی که به طور معمول در جلوی پنل درنظرگرفته شده شده‌است بصورت ماهیانه هست که با آب گرم عادی منزه شسته شده تا ضمن داشتن هوای مطبوع , تا 10 درصد هم کاهش مصرف داشته باشید . همینطور , بعضا از فیلترها را می توان چند رتبه منزه و استفاده نمود ولی بعضا از فیلترها می بایست بعداز مدتی تماما ردوبدل شوند .

گونه های تولیدات تاسیساتی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی :

  • چیلر تراکمی
  • پکیج پشت بامی
  • سرمایش دیتا سنتر
  • حرفه کویل
  • پکیج دیواری
  • امکانات بویلر


امید‌است‌ که از این مقاله راضی بوده باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.