گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

از پمپ های حرارتی چه میدانیم


پایه و شالوده سیکل تبرید ترمودینامیک استعمال از پمپ حرارتی با امداد یک سیال و برق جهت استخراج انرژی حرارتی و گرما با دمای تحت به محل مصرف با دمای بالا تبرید از منشاء گرما است . در وضعیت کلی منابع حرارتی برای گرمایش و سرمایش برای خنک کردن عبارتند از : هوا با یاری هوای مو جود در فضاهای گشوده یا این که داخلی آب رودخانه ها دریاچه ها و آب دریا , حرارت زمین و انرژی تلف شده حرارتی در صنعت های متفاوت .
  
کاربردهای سیستم های هیت پمپ هم تهویه مطبوع , تامین سرمایش و گرمایش برای ساختمان های مسکونی , تجاری و . . . است . از سایر کاربردهای این سیستم ها تأمین آب گرم در ساختمان های تجاری و بخار برای پروسه ها و کاربردهای صنعتی میباشد .

پمپ های حرارتی که برای تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان ها یا این که سرمایش و گرمایش محلی به کار می‌روند در شرایط کلی ظرفیتی در میان 1 کیلووات تا 10 مگاوات دارا‌هستند . نیز چنین درخصوص طیف دمای کار آن‌ها , در کاربردهای صنعتی می شود به دماهای 100 - مرتبه سانتی گراد تا +100 سکو سانتی گراد رسید .

اقتصاد و بازاریابی در پمپ های حرارتی به صورت فوق العاده پرورش یافته است البته به غیر از بعضی از کشورهای OECD هنوز نیز سهم نیازهای انرژی عمدتاً مرتبط با تأمین سرمایش و گرمایش اطراف و آب گرم و مرتبط با ساختمان ها و بخش ها مسکونی در عالم است و این مقدار تقاضا به ویژه در اقتصادهای تازه ظهور به شدت در اکنون رویش است که فعلا با احتراق سوخت های فسیلی تأمین می‌شود .

لکن در اکثری از کشورها هیت پمپ بخشی از تکنولوژی های تجدید پذیر نبوده و دربرگیرنده اخذ یارانه و مشوق های این بخش نمیباشد . نیز چنین سازه به عوارض نامشخص , استانداردهای ملی و قانون ها بررسی تلاش پمپ حرارتی مختلف است و این فرمان موجب شده تا شکافت این تکنولوژی در آمار انرژی به خیر و خوبی معلوم نشود .

روند و حالت فناوری
پمپ های حرارتی سیستم های انتقال گرما از منبعی با دمای ذیل به مصرف کننده با دمای بالا هستند و مورد ها به کارگیری این سیستم ها در تامین گرمایش و سرمایش برای نیازهای مسکونی , تجاری و صنعتی و دارنده برنامه های کاربردی برای گرمایش محیط و آب گرم و سرمایش محیط در طیف گسترده ای از دما هست . گونه های توسعه یافته و تازه این سیستم ها میتوانند هوا و بخار را تا 165 سکو سانتی گراد گرم نمایند . این سیستم ها دربرگیرنده یک کمپرسور , شیر انبساط , دو مبدل حرارتی و مبرد مطلوب میباشند .

سعی هزینه
ترقی تکنولوژی و استعمال از سیستم های در دست گرفتن و اینورترها موجب شده تا راندمان این سیستم ها به طور قابل مراعات ای ارتقاء یابد . اخیرا با تاثیر برهان تلاش فصلی یا این که SPF ) یعنی نسبت گرما به انرژی استفاده شده ( راندمان این سیستم ها ارتقاء و در پمپ های حرارتی تجاری شده به تراز 6 تا 7 رسیده است , اگر‌چه SPF به صورت قابل توجهی به منشاء حرارتی , حالت اجرایی و تکنولوژی پمپ حرارتی بستگی دارد .

پمپ های حرارتی با منشا زمین به نسبت پمپ های حرارتی با مرجع هوا و بقیه جور های پمپ حرارتی از حیث هزینه سپرده گذاری اول مضاعف گران خیس می‌باشند چون مخارج ناشی از نصب و اجرای کویل های زمینی و حفاری که در‌این سیستم ها موجود هست , در گونه پمپ های حرارتی با منشاء هوا نیست . هزینه تعمیر و حفظ پمپ های حرارتی با مبداء زمین به نسبت به بقیه دسته های پمپ حرارتی تحت خیس هست . البته سیستم های پمپ حرارتی که با منشاء زمین کار می نمایند به نسبت بقیه گونه های پمپ حرارتی با محیط زیست بیشتر سازگار اند .

پتانسیل و مانع ها
فعلا بیش تر از نیمی از مصرف حرارت دنیا برای بر طرف کردن نیاز گرمایش و سرمایش در ساختمان های مسکونی می‌باشد که عمدتا از روش سوختن سوخت های فسیلی و ملازم با ایجاد دی اکسید کربن دوچندان تامین میگردد .

فرایندها و حالت تکنولوژی

پایه پمپ های حرارتی بر طبق چهار سطح چرخه کارنو است . قطعات اساسی پمپ حرارتی دربرگیرنده تبخیر کننده که فرآیند تبخیر مایع و جذب گرما از مرجع گرم را انجام میدهد , کمپرسور که برای فشرده سازی سیال و ارتقاء دمای آن بکار میرود , یک کندانسور که برای متراکم کردن و انبساط سیال گرما آزاد می نماید و یک شیر انبساط جهت کاهش فشار و دمای سیال می‌باشد .

هزینه پمپ های حرارتی

امروزه بهبود سود وری پمپ های حرارتی و هم کاهش بها این سیستم ها موجب شده تا دلیل SPF به مرحله 6 تا 7 در‌این سیستم ها رسد که ولی بستگی به مبداء حرارتی , تکنولوژی و وضعیت عملیاتی دارااست .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.