گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب و مهم ترین علل نشتی آب

چه هنگامی باید لوله های آب و فاضلاب آیتم کنترل قرارگیرند؟
هنگامی که هزینه آب مصرفی شما در قبوض صادره به یک دفعه و برخلاف فیشهای قبل ارتقاء یافت , باید دنبال یک چاره مطمئن باشید .

  

هنگامی که علامتها نم زدگی و رطوبت را در دیوارها یا این که نقاط خاصی از ساختمان بازدید کردید . وجود نم و رطوبت در دیوارهای ساختمان و سقف منازل علامتی از وجود نشتی در لوله های آب و هم پارگی لوله فاضلاب دارااست .


هنگامی که یک کدام از همسایه ها طبقات پائینی اعلام کنند که در قسمت خاصی از منزلشان علامت ها رطوبت و نم زدگی موجود هست .
وقتی که خودتان از در اختیار گرفتن لوله ها و نشتی های درون لوله مطمئن شدید البته نقص‌ هنوز برطرف نشده است .

زمانی که بعضا از اشخاص نصفه فنی یا این که آچار بدست به خانه شما مراجعه کردند اما از پیداکردن محل نم زدگی و نشت , سود ای نتایج نشد .
هنگامی که هم زمان دو شیر آب را گشوده می‌کنید و به عینه بازدید میکنید که با بازشدن یکی‌از شیرها , مقدار خروجی آب از شیر دوم فراوان کم هست در‌این حالت باید به طور جدی به پارگی لوله ها تصور کنید .

معدود بودن مقدار آب گرم که می تواند علاوه بر فساد آبگرمکن , ناشی از هدر روی جزء آب گرم داخل سیستم باشد . درچنین مواقعی حتمی است که خطوط زمینه کنترل قرار گیرند .


مهم ترین راههای پیشگیری از پارگی لوله ها عبارتند از :
پوشاندن لوله های آب و فاضلاب و خودداری از تماس لوله ها با هوای آزاد . یخ زدگی و تماس با هوای سرد مهم ترین دلیل ترک خوردگی و پیدایش نشتی در لوله های انتقال آب است .
پوشاندن مخازن آب سرد و عایقکاری ظریف و بدون نقص آن
به کارگیری از لوله های استاندارد و تایید شده
گزینش صحیح لوله ها طبق حیث مهندسان تاسیسات و عمران و ساختمان
در دست گرفتن و مشاهده دوره ای لوله ها , اتصالات , خطوط انتقال آب و فاضلاب


نکته مهم: اگر هیشه در سریع ترین زمان برای رفع گرفتگی لوله اقدام نکنید احتمال خراب شدن لوله بسیار زیاد هست. اکثر لوله های که در ساختمان های قدیمی نصب و لوله کشی می شوند ممکن است بعد از مدتی دچار خرابی شوند. این خرابی باعث ترکیدن لوله و خرابی زیبایی ساختمان می شود.


پس پیشنهادی که به شما دارم این هست که همیشه نسبت به برطرف کردن گرفتگی لوله های آب منزل خود در اسرع وقت اقدام کنید تا دچار هزینه زیاد برای فع خرابی و ترکیدگی لوله نشوید.


علل نشتی آب از لوله ها چیست؟
در مجتمع های مسکونی , منازل حیاط دار , باغ ها , رستوران ها , مجتمع های اداری و تفریحی , و … به مرور و یا این که حتی‌د‌ر لوله کشی هایی که قدمت چندانی ندارند نشتی آب از لوله ها دیده میشود که گهگاه سریعا تشخیص داده شده و گهگاه ماهها فرصت برده تا مالکین به آن پی ببرند .

لوله های آب و فاضلاب در موتورخانه ساختمان , نصیب شوفاژ و تاسیسات , گاها در گیر پارگی می‌شوند که مهم ترین علل پارگی و نشت آب از لوله ها به عارضه ها تحت واقعه می افتد .

حدیده کردن بسیار لوله های فلزی بوسیله تکنسین ها یا این که شاگردان فنی تاسیسات منجر می‌شود که در اثر ارتقاء فشار آب در لوله های منازل , سبب ساز نشتی آب از لوله ها می شود .

به کارگیری از اتصالات نا مناسب در لوله های پلاستیکی , پولیکا و عدم آب بندی صحیح اتصالات .

ورود هرگونه فشار غیر طبیعی بر بدنه لوله های آب و فاضلاب منجر پارگی لوله آب می شود . وجود هرگونه جسم خارجی در مسیر تکان آب منجر می شود که نوعی انسداد در مسیر آب به‌وجود آورده و در‌این حالت فشار آب وارده بر بدنه ارتقاء مییابد . هر لوله ای توان و تحمل خاصی در قبال فشار وارده بر بدنه ها دارااست . درین مواقع فشار آب در دوشها , شیر آب خانه کاهش پیدا کرده است . درین مواقع باید بدنبال رفع انسداد در لوله ها و یا این که برطرف کردن نشتی های احتمالی از لوله ها باشید .

گهگاه در خطوط آب مصرفی شهرها بدلایل مشخص و معلوم یا این که نامشخص , به شکل ناگهانی فشار آب مخصوصا هنگام شب ارتقا می‌یابد . شبها به جهت کاهش آب مصرفی شهروندان , فشار فراوان در سیتسم ها موجود هست که‌این مسائل قادر است منجر پیدایش نشتی در نقاط ضعیف و شکننده لوله ها شود .

کیفیت پائین لوله های آب و فاضلاب مصرفی و یا این که به کارگیری از لوله های غیراستاندارد یا این که با تحمل اندازه پائین فشار یکی کارداران دارای اهمیت پیدایش نشتی در لوله هاست .

تماس لوله ها با گوشه و کنار مرطوب , خاک نم دار , خاکهای اسیدی یا این که آهکی , منجر میگردد که خوردگی لوله های فلزی و چه بسا غیرفلزی تسریع شده که سود آن پیدایش پدیده نشتی در لوله هاست .

پیدایش حادثه ها طبیعی همانند زمین لرزه ای خفیف , جنبش و جابجایی زمین , پدیده رانش و … سبب ساز می شود که لوله ها از مکان اول قرارگیری تکان کرده و فشارهایی برآنها وارد شود که در فیض این فشارها لوله ها مبتلا ترک یا این که نشتی میگردند .


غالبا پارگی لوله آب در باطن سرویس بهداشتی و خزینه با دیده قابل روءیت نمیباشد و برای نشت یابی لوله آبی که در پایین زمین یا این که درون دیوار کار شده‌است میتونیم از دستگاه های امروزی تشخیص که امروزه اشاعه پیدا کرده امداد بگیریم ولی باز نیز ارزیابی دستگاه های کنترل حرارت مرکزی به عهده تکنسین فنی در این مورد میباشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.