گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

نکاتی در مورد لوله کشی کولرها


یکی از رویکردهای نو در مورد تاسیسات ساختمان در هنگام لوله‌کشی و اجرای کارها تاسیساتی اجرای لوله‌کشی توکار کولرگازی می باشد . بدون شک هر روز بر محبوبیت کولرهای‌گازی افزوده می‌گردد و ارگانیک است که خانه‌هایی که به تازگی در جمهوری اسلامی ایران ساخته میگردند نیز لوله‌کشی توکار کولرگازی را مدنظر قرار بدهند تا در آتی بتوانند از این سیستم برای تهویه مطبوع منزل به کارگیری نمایند .
  
لوله‌کشی کولرگازی با لوله‌کشی فاضلاب و یا این که لوله‌کشی آب سرد و گرم ساختمان مختلف است و شاید این لوله‌ها بوسیله لوله‌کش آب و فاضلاب انجام نشود و می بایست کارشناس نصب کولرگازی تخصص حتمی برای اجرای لوله‌کشی کولرگازی را داشته باشد .

اجرای لوله‌کشی توکار کولرگازی نیز برای ساختمان‌های نوساز و نیز برای ساختمان‌های کهن قابلیت پذیر است با این تفاوت که در ساختمان‌های سابق نیاز به تخریب و لوله‌کشی هزینه‌های اجرا را تا حدود متعددی زیر الشعاع قرار می دهد .


مشکل ها لوله کشی توکار کولر گازی
در ساختمان های اداری و مسکونی با اعتنا به ارتقاء به کار گیری از کولرهای گازی اسپیلت , لوله کشی کولر گازی اضافه می شود . کولرهای گازی ( اسپیلت ) یکی‌از مرسوم ترین و لبریز طرفدارترین سیستم های خنک کننده است . گونه های مختلفی از کولر گازی در بازار موجود هست ( اسپیلت - پرتابل – پنجره ای –ایستاده و… ) ولی کولرهای اسپیلت با دقت به مزایایی که دارااست خیلی زود جای خویش را در بیشتر منازل و اداره ها گشوده نماید .

کولرهای گازی اسپیلت از دو تیکه درست شده گردیده اند که پنل فرنگی در فضای خارج از ساختمان و پنل داخلی در فضای باطن ساختمان نصب می‌شود و برای اتصال این دو تیکه از کابل و لوله های رابط کولر گازی ( لوله مسی ) به کارگیری می شود که وجود این رابط ها سبب تولید مشکلاتی از قبیل زشت کردن نمای ساختمان یا این که اشغال کردن فضای متعددی از ساختمان شده‌است .


از آنجایی که حذف لوله های رابط کولر گازی و کابل ها نیست کارشناسان در صدد رفع این اختلال بر آمدند و تصمیم به دست آوردن از این به سپس لوله ها از درون دیوار نصب شوند تا علاوه بر زخم نرساندن به‌این لوله ها زیبایی نمای داخلی ساختمان هم مراقبت شود .


همینطور بجهت فقدان جا در سوئیت های کوچک مدرن در استعمال از فضای ساختمان صرفه جویی شود به همین جهت است که سازندگان منازل سال‌هاست بدین سود رسیده‌اند که در شرایطی که قصد انجام کاری کیفیت بالا را دارا هستند بایستی حتماً لوله های کولر گازی را توکار نصب نمایند که اکنون به‌ شکل یک ضابطه در شهرداری به تصویب رسیده است که در شکل عدم انجام پایان فعالیت ساختمان صادر نمی شود .

ولی موضوع مهم لوله کشی توکار کولر گازی
می بایست به‌این مورد اساسی اعتنا داشت که زمانی لوله های کولر گازی های برق و مسیر تخلیه آب در این در داخل دیوار تعبیه می گردند و روی آنان مصالح گچ و در غایت نگارگری می‌گردد این لوله ها به نوعی داخل دیوار دفن گردیده اند


طرز لوله‌کشی توکار کولرگازی
لوله‌های آیتم به کار گیری برای لوله‌کشی توکار کولرگازی از مدل لوله های مسی تعیین می شوند . استدلال تعیین لوله‌های مسی برای لوله‌کشی توکار کولرگازی مضاعف است البته بصورت کلی می‌توان بضاعت انتقال مطلوب گاز , خم کاری ریلکس , قابلیت تعمیر و جوشکاری و حالت فیتینگ سهل وآسان به اتصالات برنجی را تیتر کرد .

ضمن این که لوله‌های مسی مقاومت دوچندان متعددی دارا‌هستند و به‌این آسانی در ذیل عمل نمی‌پوسند و مبتلا سولفاته نمیشوند . اما در زمان اجرا و لوله‌کشی می بایست نصاب کولرگازی مضاعف اعتنا نماید چون این لوله‌ها دوچندان حیاتی بوده و به راحتی له می گردند و می‌شکنند .


متخصص ها نصب و لوله‌کشی کولرهای گازی بایستی این نکته را نیز مورد علاقه قرار دهند که بایستی حالت مراقبت از لوله را در وقتی که هنوز فعالیت تعمیرات منزل و یا این که ساخت منزل به اتمام نرسیده آماده نمایند و به خیر این لوله ها ساپورت و مهار شوند تا مبتلا آسیب‌های نا مراد نشوند .



یکی سوال های متداولی که نصاب های لوله و مصرف کنندگان کولر گازی با آن واکنش می نمایند این است که برای گنجایش کولر گازی چه سایز از لوله مسی استعمال شود؟؟؟

فعلا اکثر وقت ها موسسه ها برای گنجایش های کولر گازی از سایز استاندارد آن مارک به کارگیری می نمایند

با اینحال شایسته ترین آیتم این می‌باشد که قبلی از لوله کشی کولرگازی در ساختمان , می بایست گنجایش و موفق آن دستگاه تعیین شود و بعداز گزینش آن به کاتالوگ آن دستگاه مراجعه شود و از سایز لوله و تعداد کابل برق آن باخبر شویم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.