گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

تعمیر خودرو لباسشویی

تعمیرات خودرو جامه شویی

ممکن هست که ماشین لباسشویی خراب شود. حالا از کجا میخواهید که برای تعمیر و رفع ایرادات ماشین لباسشویی درخواست خدمات دهید. در این مطلب بهطور خلاصه در مورد مشکلات ماشین لباسشویی و ارورهای آن صحبت خواهیم کرد.

  

خودرو لباس‌شویی یا این که خودرو رخت‌شویی , وسیله‌ای است که برای رخت‌شویی به عمل میرود :

قرار دادن پوشاک باطن آب به تنهایی سبب ساز تمیزی آن نمی شود بلکه آب بایستی با فشار به الیاف‌های پارچه برخورد نماید بیشتر ماشین‌های لباسشویی با چرخاندن خرقه باطن غلطک‌های فلزی پرآب این فعالیت را انجام میدهند . جهت شکافت عمیق‌تر آب باطن پارچه و هم زدودن چربی‌ها و لکه‌ها از ماده شوینده منحصر به فرد خودرو لباسشویی استعمال میشود .


تعمیر و محافظت منظم خودرو لباسشویی را دور از شوخی بگیرید

اگر‌چه که اتومبیل لباسشویی های امروزی می‌توانند یک سری ده سال فعالیت نمایند , ولی بعضا بخش های آنان به تعمیر و محافظت منظم احتیاج داراست یعنی مستلزم تعمیر لباسشویی خواهید بود . شاید تسمه ها و شیلنگ ها تاوقتی‌که وخیم شوند نادیده گرفته شوند و یا این که فیلترهای آب دشوار آن قدر عمل نمایند تا املاح آب سبب انسداد آنها شود .

یک دفعه می‌بینید که آن ماشینی که روی آن اکانت گشوده کرده بودید , دیگر از فعالیت افتاده . اتومبیل لباسشویی یکی اثاثیه خانگی زحمتکش و استوار در منزل است . در واقعیت یکی اصلی ترین کشفیات مورخ است و هنگامی وخیم میشود , دیگر سوای آن نمیتوان خاطر نشان نمود . چه کسی دوست دارااست لباسهایش را پیروزشود به خشکشویی و راجع‌به این‌که لباسهای سری اش را بخواهد در یک اتومبیل لباسشویی نا آشنا بریزد و روی چه چرخه ای شسته بشود .

پس گزینش باخودتان است . به تعمیرکار زنگ بزنید , یا این که خودتان خلل را حل نمائید . از آنجاییکه اتومبیل لباسشویی شغل های متعددی می نماید , عیب یابی آن از تعمیرش طاقت فرسا خیس خواهد بود . برای اثاثیه خانگی , این وسیله ی پیچیده – با چرخه های زمانبندی یگانه , موتور , که آب را بازمی نماید , لگن داخلی را می چرخاند , آب را تخلیه می نماید , و دمای آب را در اختیار گرفتن می نماید .

نکته : خیلی از خودرو لباسشوییهای نو , تجهیزات عیب شناسی دارا‌هستند که کد غلط را نشان میدهد .

لباسشویی جامه را عالی نمی گردید
اندازه خرقه بررسی شود در شرایطی‌که بیشتراز گنجایش دستگاه باشد عالی نمی گردید .

اندازه مواد شوینده ارزیابی شوداین اندازه بایستی متناسب با مقدار خرقه و گونه آن باشد

تهیه و تنظیم برنامه مطابق البسه و اندازه کثیفی مو جود در آنان انجام یافته است؟


لباسشویی آبگیری نمی‌کند
در دست گرفتن نمائید شیر آب گشوده و فشار آن مطلوب باشد . ( در صورتی فشار آب ناچیز باشد دستگاه آبگیری نمی‌کند . )

شلنگ آب در پشت دستگاه پیچ و تا نخورده باشد .



اشکال ماشین‌لباس‌شویی

رایج‌ترین گونه‌های اتومبیل لباس‌شویی خانگی عبارتند از :

1 - ماشین‌های لباس‌شویی سطلی که فقط دارنده یک مخزن برای شستشوی لباس‌ها می‌باشند .

2 - ماشین‌های لباس‌شویی دوقلو ( نیمه‌اتوماتیک دومخزنه ) که دارنده دو مخزن , یک عدد برای شستشو و دیگری برای آب‌گیری و خشک‌کردن , می باشند .

3 - ماشین‌لباس‌شویی تمام خودکار که درب مخزن آن ها شاید در جلو یا این که بالای اتومبیل باشد و بعداز قرار دادن خرقه و انتخاب برنامه , کلیهٔ فرآیند آب‌گیری , شستشو , آب‌کشی و خشک‌کردن به طریق خودکار مطابق برنامه انجام میشود .


آیا به لباسشویی برق می رسد؟ اولی خط مش تعمیر هر مدل وسیله ی الکتریکی این است که معمولی به آن نگاه فرمائید , مانند به برق زدن آن وسیله . در شرایطی‌که تمامی چیز صحیح عمل کرد , قادر است نقص‌ از فیوز یا این که مدار باشد . هر یک از این مورد ها تعمیرش فراوان معمولی است . البته در شرایطی که اتومبیل به میزان کافی برق بگیرد , اما فعالیت نکند , دیگر زمانش است که متوجه بشوید خلل پیچیده خیس است .


به صورت منظم در لباسشویی را پاک فرمایید تا کثیفی و ماده های شوینده آنجا رسوب نکند . هنگامی شما پارچه های پرزدار می شویید , پرزها را از لگن لباسشویی هنگامی شستوشو به انتها رسید بردارید , رسوب پرزها منجر می شود آب و ماده های شوینده عالی جریان نیابد و رسوبات صابونی سبب ساز می شود لباسشویی رایحه بگیرد .


برای حل این اختلال , لگن را با آب پرکنید و ½ فنجان جوش شیرین و سه فنجان سرکه سپید بریزید , بعد از آن خودرو را روی چرخه ی شست و شوی بدون نقص بگذارید . در حالتی که حقیقتا رسوبات خیلی بد بود , باطن لگن را با ماده های شوینده ی امونیاکی بشویید . و آنگاه با یک دستمال نم دار دربردارنده وایتکس آبکشی کنید . اعتنا فرمایید که نخستین لگن را آبکشی فرمایید و بعد از آن دستمال نمدار دربردارنده وایتکس را بکشید .


به این دلیل‌که آمونیاک و مواد آبژاور یک گاز خطرناکی را ساخت می نمایند که کلرامین نامیده می شود . که‌این ادغام سبب ساز آسیبهای تن درستی و حساسیتهای پوستی و مشکل‌ها کلیوی می شود



لباسشویی صدا می‌دهد
در شرایطی که که در حین خاموشی و سوای خرقه درام را با دست می چرخانید صدای غیرطبیعی می‌دهد ( در شرایطی که که فیلترِ پمپ تخلیه بررسی شده باشد ) به راءس سرویس ها اطلاع داده شود .

گهگاه جسم فرنگی در دیگ دستگاه گیر کرده که می بایست پمپ تخلیه در دست گرفتن گردد . برای این فعالیت غربال پمپ تخلیه را گشوده نموده و آنرا پاک نمائید .


موتور ماسین لباسشویی

موتور ماشین‌های لباسشویی مرسوم عموماً آسنکرون , موتور دی‌سی یا این که اونیورسال است . موتورهای آسنکرون احتمالا دو سرعته و دارنده دو سیم‌پیچ حیاتی و فرعی باشند و برای راه اندازی نیاز به خازن راه‌انداز داشته باشند .

در بعضی از اشکال احتمال دارد از موتورهای دی‌سی سوای زغال ( روتور با آهن‌ربای همیشگی ) استعمال شود . در صورت استعمال از موتورهای اونیورسال قابلیت و امکان در دست گرفتن سرعت با به کارگیری از در دست گرفتن ولتاژ وجود خواهد داشت . به دلیل وجود همین مزیت ( قابلیت و امکان در دست گرفتن بدور سهل و آسان با یاری بردهای الکترونیکی ) , در ماشین‌های لباس‌شویی خود کار نو از موتورهای یونیورسال بخش اعظم از موتورهای القایی به کارگیری میشود .

این موتورها دارنده سرعت‌های بالا نزدیک به ۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ بدور در دقیقه می‌باشند . مهم ترین عیب موتورهای اونیورسال از منطقه زغال آنهاست که به جهت کوتاه‌شدن یا این که جمع‌شدن گرد و غبار میان زغال و کلکتور گیر مکانیکی چهره میدهد یا این که جرقه تولید می گردد .


ارور های اتومبیل لباسشویی :

  • ارور F04 برای لباسشویی آریستون خلل از , فساد هیدروستات می‌باشد . برای بده بستان یا این که تعمیر هیدروستات صد رد صد از سرویس ها تعمیرکار برخوردار گردید تا تعمیر لباسشویی آریستون برای شما دوستان سهل و آسان خیس انجام گردد .
  • ارور F2 برای لباسشویی آاگ ایراد از , تخلیه آب است . شما مستمند بده بستان پمپ تخلیه می باشید , این سرویس ها بایستی به وسیله تعمیرکار لباسشویی انجام گردد .
  • ارور FOD برای لباسشویی ویرپول ایراد از , کف مضاعف می‌باشد . برای رفع ارور و تعمیر لباسشویی ویرپول از سرویس ها آی . پی کمک برخوردار گردید .
  • ارور E1 برای لباسشویی های سابق سامسونگ ایراد از , شیربرقی است . برا بده بستان شیربرقی سامسونگ , رفع ارور و تعمیر لباسشویی سامسونگ از سرویس ها آی . پی کمک برخوردار گردید .
  • ارور E01 برای لباسشویی کنوود ایراد از , درب لباسشویی می باشد که صحیح بسته نشده است . برای رفع ارور و تعمیر لباسشویی کنوود از سرویس ها آی . پی کمک برخوردار گردید .
  • ارور E9 برای لباسشویی اسنوا نقص‌ از , هیدروستات می‌باشد . رفع ارور و عیب یابی لباسشویی اسنوا تخصص می‌خواهد , آی . پی کمک اینجا است تا به تعمیر لباسشویی اسنوا شما دوستان عزیز در محل بپردازد .
  • ارور OE برای لباسشویی الجی ایراد از , پمپ تخلیه هست . برای رفع ارور و تعمیر لباسشویی الجی در سرویس شما دوستان عزیز می باشیم .
  • ارور E32 برای لباسشویی بوش ایراد از , خرقه شما در لباسشویی بوش هنگام کم آب کردن , ناچیز یا این که بسیار می باشد . تعمیر لباسشویی بوش , این مارک پر بازدید تخص می‌خواهد در گزینش تعمیرکار اعتنا فرمایید .



چفت در لباسشویی
1 - خودرو را ازبرق بکشید . با یک سیخ چوبی میتوانید چفت در را منزه نمائید

2 - در‌صورتی‌که پاک کردن پاسخ نداد , بالای کابینت را گشوده نمایید تا به سوئیچ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.