گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

نکات مهم لوله کشی آب در ساختمان

لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی آب ساختمان با توجه به مجتمع یا تک واحدی بودن ساختمان و یا بسته به مورد کاربری آن (مسکونی باشد یا تجاری) می تواند بسیار متنوع باشد. در تمامی انواع مسیر آب مصرفی پس از اتصال به کنتور، به شیر یکطرفه قطع و وصل در ورودی ساختمان متصل می شود.

  

در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، آب معمولاً از یک انشعاب اصلی وارد لوله تقسیم کننده می شود و بعد از آن توسط یک یا چند مسیر جداکننده وارد ساختمان های چند واحدی یا تک واحدی شده و انشعاب های آب سرد و گرم مصرفی، برای ورود به هر واحد در نظر گرفته می شود.



لوله کشی آب سرد و گرم

لوله های آب برابر نقشه ها و فهرست مقادیر کار باید از برنج ، مس، چدن، آهن نرم یا فولاد و همراه با اتصالی های مناسب باشند و مورد تصویب قرار گیرند. همه لوله ها و اتصالی های آهنی و فولادی دنده دار باید گالوانیزه باشند.

حداکثر فشار کار تاسیسات آبرسانی با در نظر گرفتن اثر ضربه آب و خوردگی لوله باید از فشار کا ر لوله ها، که در استاندارد های مربوط یا توسط سازندگان توصیه شده بیشتر نباشد

لوله ها را باید به موازات هم کار گذاشت . فاصله آنها از یکدیگر باید به اندازه ای باشد که عایق کاری کامل لوله ها و دسترسی به شیرها برای بازدید و تعمیر میسر باشد.

لوله هایی که از داخل یا از زیر دیوارهای رد می شوند باید در برابر خطر شکستگی محافظت شوند.

لوله هایی که در خارج ساختمان یا در دیوارهای خارجی ساختمان نصب می شوند باید در برابر یخبندان محافظت شوند.

در داخل سوراخ هایی که برای گذر لوله ها از دیوارها ، کف هاو سقف ها در داخل یا خارج ساختمان ایجاد می شود، باید غلاف فلنج داری از فلز یا دیگر مصالح مقاوم در برابر موش خوردگی کار گذاشته شود. این غلاف های باید به طور محکمی در محل نصب شوند و لوله ها به راحتی از داخل آنها بگذرد و از عبور موش جلوگیری نماید.

از نصب لوله ها به موازات پی ها و یا خارج دیوارهای باربر، در فاصله ای کمتر از آنها خودداری شود.


تعمیر سیستم لوله کشی و تاسیسات ساختمان بر عمر مفید ساختمان افزوده و از مشکلات بعدی ناشی از صدمات رطوبت به قسمت های دیگر پیشگیری می کند. تشخیص ترکیدگی لوله یک راه ساده برای تعیین محل دقیق شکستگی و ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب است که در خدمات لوله کشی تهران به سادگی قابل انجام است. تعویض انواع لوله های آب ، لوله کشی گاز خانگی و انواع اتصالات لوله کشی آب در حیطه کاری همیاران هوم سرویز در خدمات لوله کشی تهران است.


لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان را  بسته به نوع  لوله کشی  ، نوع ساختمان انجام میدهند 

ولی اصولا اگر بخواهیم تعریف کلی داشته باشیم ، باید بگوییم  که در لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان ، نقشه لوله کشی آب سرد و گرم به گونه است که آب مصرفی از یک طرف وارد  لوله اصلی جدا کننده آب می شود  وبعد از طریق مسیر و لوله های جداکننده به تمام بخش های ساختمان منتقل می شود  . در ادامه این مقاله به اصول لوله کشی آب سرد و گرم و انواع لوله در لوله کشی آب سرد و گرم پرداخته ایم.



روش گام به گام رسم لوله کشی آب سرد و گرم :

پلان مورد استفاده باید بدون اندازه گذاری و بدون تزیینات معماری و بدون در باشد.

– خطوط لوله باید مستقیم و موازی دیوارها باشد.

– نقشه لوله کشی آب باید با نقشه های برق و سازه و فاضلاب مطابقت داده شود تا تداخل نداشته باشند.


شیرهای اصلی

شیرهای اصلی ترموستاتیک بیشتر در ساختمان های تجاری به کار می روند و به مقادیر آب زیادی نیاز دارند. این شیرها آب خروجی از دیگ یا آبگرمکن را به دمای پایین تری تعدیل می نمایند. برای مثال یک شیر اصلی در یک هتل یا یک آپارتمان برای تعدیل آب ۱۸۰ درجه فارنهایت که از یک دیگ خارج می شود به دمای حداکثر ۱۴۰ درجه فارنهایت به کار می رود.


شیر اصلی، اولین شیری است که در سیستم به کار می رود هر چند که این شیر مصرف کننده در برابر سوختن یا تاول زدن محافظت نمی کند. چرا که این شیر در هنگام نصب بر روی یک درجه حرارت معین تنظیم می شود و باعث می شود که دمای آب ورودی مطابق با دمای برنامه ریزی شده باشد. در بسیاری از موارد شیر اصلی در طبقه اول یا طبقه همکف قرار می گیرد. یعنی تا حد امکان در نزدیکی منبع تامین آب گرم . وقتی که دمای آب توسط شیر اصلی تعدیل شود با تکیه بر سیستم گردش مجدد می توان از تامین دمای مورد نظر برای آب اطمینان حاصل نمود.



اصول لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی با لوله های تک لایه ،  پنج لایه و فلزی انجام می دهند .

هدف از اجرای لوله کشی آب سرد و گرم ،  آب رسانی به صورت کاملا بهداشتی از مبدا آب سرد و گرم به مقصد مصرف آب است

مبدا لوله کشی  آب سرد و گرم معمولا با هم متفاوت هستند , اما مقصد مصرف لوله کشی آب شیرالات بهداشتی و کاملا  استاندارد است.

مبدا آب سرد در یک ساختمان ،  کنتور آب شهری است

منبع ذخیره آب در لوله کشی آب سرد و گرم  ، پمپ آب ساختمان می باشد.



شرایط سرویس لوله کشی :

همیار ابتدا محل نشتی را شناسایی نموده و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به تعمیر می نماید.

تهیه لوازم و قطعات در صورت نیاز، پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارائه نماید.

سرویس رفع نشتی شامل شناسایی محل نشتی، تخریب محل نشتی،لوله کشی، سیمان کاری،ایزوگام و کاشی کاری می باشد.



دلایل اصلی ترکیدگی لوله چیست؟

فرسودگی بافت قدیمی در برخی مناطق تهران اصلی ترین عامل پوسیدگی لوله ها و آسیب به لوله کشی ساختمان است. خرابی و نشتی لوله های آب یک مشکل بسیار جدی است که منجر به کاهش فشار آب و اتلاف منابع آبی می شود.

 در صورتی که انواع اتصالات لوله کشی آب با نشتی و ترکیدگی آسیب ببیند، بهای آب مصرفی خانوار به طرز شگفت انگیزی افزایش می یابد. خدمات لوله کشی تهران ارزان ترین راه برای کاهش هزینه های اضافی خانواده ها است. طول عمر ساختمان و فرسودگی لوله ها یکی از دلایل مهم نشتی لوله ها و ترکیدگی است ولی دلایل دیگری نیز برای بروز این مشکل دیده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.