گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

تعمیر کولر در تهران

تعمیرات کولر

«کولر»، چه از نوع آبی و چه از نوع گازی‌اش، برای اکثریت ما، تداعی‌کنندۀ فصل تابستان است؛ فصلی که اگرچه گرمای آن در سالهای دور، طاقت‌فرسا بوده اما حالا، به مدد وجود این دستگاه، دلنشین و البته خاطره‌انگیز شده است. هوای مطبوع تولید شده توسط کولرها – چه از نوع اسپیلت و چه از نوع پنجره‌ای و آبی‌اش – سبب شده تا این دستگاه، عضوی ثابت و جدانشدنی در تمامی خانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و … گردد.

  

 استفاده از کولر، به ویژه در برخی از نقاط کشور، به دلیل افزایش زیاد دمای هوا، حتی، گاه حیاتی به شمار می آید زیرا خاموشی آن، حتی برای اندک ساعاتی، غیرقابل تحمل است. خاموشی و خرابی کولر، به هر دلیل که باشد، می بایست ظرف مدت زمانی اندک برطرف گردد زیرا ادامه این خرابی، بسیار کلافه‌کننده و البته (به دلیل امکان گرمازدگی و … ) گاه خطرناک است.



برای مصرف بهینه تر انرژی به نکات زیر توجه فرمایید:


کولر گازی را در طرف سایه دار خانه نصب کنید.تا جایی که امکان دارد کولر را از تابش نور خورشید دور نگه دارید.

کولر گازی را بیشتر از حد نیاز روشن نکنید و اتاق های خالی را نیز خنک نکنید.

پرده ها و مبلمان منزل را دور از خروجی هوا قرار دهید.

فیلترهای هوا را ماهی یک بار در طول تابستان عوض کنید یا بشورید.

سالی یک بار کندانسور و تبخیر کننده کولر گازی را تمیز کنید. اگر این قسمت ها در روز های گرم شبنم بزند ممکن است به معنی این باشد که مبرد کولر گازی کم شده است. پر کردن دوباره مبرد کار تکنسین متخصص است و بهتر است خوتان اقدام نکنید.

در هنگام کارکرد کولر گازی پنجره های منزل خود را ببندید.

برای کاهش تابش نور خورشید از سایه بان یا پرده استفاده کنید که از گرم شدن اضافی فضای داخلی جلوگیری کنید.

کولرگازی خود را در حالت خود کار قرار دهید. برای نتایج بهتر در مصرف برق و سرد سازی خانه ، تنظیمات ترموستات را به حالت خودکار قرار دهید. این حالت طبیعتا به نسبت کار کردن دائمی کولر گازی به صرفه تر است. همان طور که گفته شد وظیفه کولر گازی خنک سازی فضای خانه و رطوبت زدایی است،در این حالت کولر گازی زمانی که به دمای مورد نظر می رسد خاموش می شود.

در بهار، کویل های کندانسور در بیرون کولر گازی را بشورید. این کار را حداقل یک بار در سال باید انجام دهید تا از کارکرد موثر کولر گازی مطمئن شوید. کویل کندانسور در صورت کثیف بودن گرم تر و در نتیجه غیر موثر تر کار می کند.


برای دریاف خدمات تعمیرات کولر گاز یو دریافت نکات مهم آن می توانید از صفحه نکات مهم در تعمیر کولر گازی دیدن کنید.



سرویس های تعمیرات کولر گازی:


روشن نشدن کولرگازی (احتمالاً دستگاه برق ندارد و یا دوشاخه یا سیم رابط کولر معیوب است)

روشن نشدن کولرگازی (خراب بودن کلید اصلی)

روشن نشدن کولرگازی (قطع بودن سیم‌های رابط کولر گازی)

رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیرات کولر گازی ( قطع بودن فاز یا نول اصلی کمپرسور)

روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خراب بودن ترموستات)

روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (قطعی مکرر اورلود)

رفع اشکال روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور در مرکز تعمیر ات کولر گازی (خرابی کمپرسور)

روشن شدن فن و کار نکردن کمپرسور (خرابی خازن راه انداز کمپرسور)

روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور (قطع‌بودن فاز یا نول اصلی فن)

روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور(خرابی کلید فن)

رفع اشکال روشن نشدن فن با وجود کار کردن کمپرسور در مرکز تعمیر کولر (خرابی خازن راه انداز موتور فن)



سرویس و نگهداری مناسب در شروع فصل گرم به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف برق موثر خواهد بود.  فیلترها، کویل ها و پره های کولر گازی به طور مرتب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، تا در طول سالهای بهره برداری مؤثرتر و کارآمدتر عمل کنند. 


در صورتیکه نگهداری و تعمیر مورد توجه قرار نگیرد، می توان با اطمینان گفت عملکرد کولر گازی دچار یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این به معنی افزایش مصرف انرژی به طور پیوسته خواهد بود. در کنار رعایت موارد زیر، ممکن است شما به یک تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر و نگهداری احتیاج داشته باشید.



کویل های کولر گازی

در طول ماه های بهره برداری کویل اواپراتور و کویل کندانسور کثیفی ها را جمع می کنند. هر چند که وجود یک فیلتر تمیز مانع از این می شود که کویل اواپراتور به سرعت کثیف شود اما در طول زمان کویل اواپراتور به تدریج کثیفی ها را جمع می کند.

 کثیفیها گردش هوا را کاهش می دهد و کویل ها را عایق می کند، در نتیجه توانایی آن را در جذب گرما کاهش می دهد. برای رفع این مشکل، کویل اواپراتور خود را هر سال چک کنید و هر زمان که لازم است آن را تمیز کنید. 

اگر محیط پر از گرد و خاک یا شاخ و برگ درختان نزدیک کویل های کندانسور بیرونی باشند، این کویل ها نیز می توانند بسیار کثیف شوند. 



سرویس های تعمیرات کولر آبی:

اگر با زدن کلیدها، به دلیل قطعی فیوز، پمپ آب روشن نمی شوند نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر موتور کار می‌کند اما باد کولر خنک نیست نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر موتور کار می کند اما به دلیل درست عمل نکردن واتر پمپ یا پارکی شلینگ رابط هوای خنک تولید نمی‌شود نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر با وجود کار کردن موتور به علت سوراخی ناودان‌ها باد کولر خنک نیست نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر واتر پمپ والکتروموتور دو دور در حال کارند اما خنک کنندگی کولر ، کیفیت چندانی ندارد نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر واتر پمپ والکتروموتور در حال کارند اما به علت پارگی پارچه برزنتی لرزه‌گیر، خنک کنندگی کولر کیفیت چندانی ندارد نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر واترپمپ و الکتروموتور کار می کنند اما به دلیل نیم‌سوز بودن فن، خنک کنندگی کولر کم است نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر واتر پمپ والکتروموتور درحال کارند اما به دلیل کم بودن پوشال‌ها و ورود آزادانه هوا، کیفیت خنک کنندگی کم است نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر برق به فن نمی‌رسد و موتور فن کار نمی‌کند نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر بازدن کلید بین کنتاکت‌های HI وCOM (روی تخته فیبری موتور) برق ۲۲۰ ولت وجود دارد اما راه نمی افتد نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر در موتور صدای هوم وجود دارد و موتور کار نمی‌کند نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر کلید گریز از مرکز عمل نمی‌کند و از کار افتاده است نیاز به تعمیرات کولر آبی است.

اگر فقط یکی از دور های موتور فن کار می کند و این به دلیل قطعی سیم مربوط به دور دوم از صفحه کلید است نیاز به تعمیرات کولر آبی است.



پیش از خرید کولر به نکات زیر دقت نمایید:

پیش از اقدام به خرید اطلاعات نسبتاً جامعی را نسبت به انواع کولرهای اسپیلت، کولرهای پنجره ای و کولرهای ایستاده کسب نمایید. (مدلهای دیگری نیز از این دستگاه وجود دارد لیکن غالب کاربرد در کشور ما از این سه نوع است).


اگر قصد خرید یکی از کولرهای گازی اسپیلت را دارید به طراحی پنل آن نیز توجه داشته باشید زیرا آنچه که شما تا مدتها پس از نصب با آن سر و کار خواهید داشت نقش و بدنه پنل است. اگرچه احتمالاً زیبایی پنل اندکی بر قیمت این دستگاه افزوده و آن را گرانتر می کند.


نکته سوم در باب خرید کولر گازی توجه به میزان قدرت خنک کنندگی آن پیش از خرید است که برآورد این مسئله نیاز به دانش و تجربه کافی دارد از این رو بهتر است پیش از اقدام به خرید از مشاوره ها و راهنمایی های یک کارشناس تعمیرات کولر بهره مند گردید زیرا انتخاب یک کولر گازی بدون توجه به این نکته سبب می گردد تا یا با عدم کارایی کافی دستگاه مواجه گردید یا به دلیل ظرفیت بالای دستگاه از سرما یخ بزنید!


نکته چهارم توجه به نوع کمپرسور است زیرا در کولرهای گازی کمپرسورها نقش بسزایی دارند. در کولرهای امروزی کمپرسور روتاری پرکاربردترین است و انواع اسکرول با وجود آنکه عملکرد بهتری دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. مشاوره های مرتبط با این بخش را می توانید از کارشناسان ما در مرکز تعمیرات کولر دریافت نمایید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد استفاده یا عدم استفاده از اینورتر در دستگاه است.



 کولرهایی که از اینورتر استفاده می کنند با کاهش مصرف انرژی سبب میگردند تا کاربر هزینه کمتری بابت برق پرداخت نماید. موتورهای اینورتر مشابه موتورهای معمولی، مرتبا خاموش و روشن نمی‌شوند و تنها در سرعت گردش خود تغییر ایجاد می‌کنند. 


یکی از مواردی که باعث بالا رفتن مصرف برق می‌شود، شروع به کار موتور است که جریان بالایی را از منبع تغذیه می‌کشد. اصلاً همین روشن و خاموش شدن پیوسته‌ی کمپرسور، باعث مصرف بیش ‌از حد برق می‌شود. حال وقتی موتور نیاز به روشن شدن‌های پی‌درپی نداشته باشد، مصرف برق دستگاه به‌‌شدت کاهش می‌یابد. همین موضوع است که باعث معروف شدن کولرهای اینورتر شده ‌است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.