گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

چگونه جرم گیری کنیم؟

جرم گیری لوله و رسوب گیری لوله فاضلاب


جهت رسوب گیری لوله فاضلاب در تهران جرم گیری لوله فاضلاب در تهران یکی از مشکلاتی هست که اکثر مردم با آن روبرو هستند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که با چه روشهایی بتوانید مشکلات را حل کنیم.

  

رسوب چیست ؟

هنگامی که کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات منیزیم بر روی دیواره ی داخلی لوله ها می چسبد و عبور آب از آن را مشکل می کند رسوب تشکیل میشود.


رسوبات داخل لوله باعث می شود آب به سختی از ان عبور کند و همین طور برای سلامتی خطرناک است .


مقدار رسوبی که در لوله ها و ظرف ها برجای می ماند در مناطق مختلف فرق دارد و مشکلاتی را بوجود می آورد ، رسوب در لوله ها مانع عبور آب شده ، در ظرف ها مانع گرم شدن آب داخل انها میشود . برای برطرف کردن این مشکلات بایستی هر چند وقت یکبار ظروف را با مواد رسوب گیری لوله یا جرم گیری لوله شستشو داد .


در محیط زیست آبی که فاقد ناخالصی باشد وجود ندارد و همواره مقداری ذرات خارجی در خود دارد که این ذرات از خصوصیات فیزیکی و شیمیایی زیادی برخوردار هستند.


جهت جرم گیری برای لوله فاضلاب دقت کنید که مشکلی در سیستم لوله کشی فاضلاب رخ ندهد. اما اگر مشکلی رخ داد میتوانید از سایت تاسیسات سرویس و صفحه لوله کشی فاضلاب و اجرای آن کمک بگیرید.



جرم گیری لوله فاضلاب در تهران

از خصوصیات فیزیکی می توانیم به وزن ، درجه ی انجماد و نقطه ی جوش اشاره کنیم .


اگر بخواهیم وزن را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم بگوییم که :


بیشترین وزن آب در دمای ۴ درجه ی سانتی گراد است ،


آب در این دما بالاترین وزن را به خود اختصاص می دهد .


در باره ی درجه انجماد باید بگوییم آبی که فاقد ناخالصی باشد در صفر درجه ی سانتی گراد یخ میزند و مقدار فضایی که اشغال می کند تقریبا ۹% است ، در این حالت ممکن است یکسری تغییرات در لوله ها بوجود آید که باعث ترکیده شدن و شکستن آنها شود .



رسوب گیری لوله فاضلاب در تهران

نقطه جوش : مقدار دمایی است که در آن آب به جوش می آید و به بخار تبدیل می شود


، معمولا در ۱۰۰ درجه سانتیگراد آب به نقطه ی جوش خود میرسد .


اگر بخواهیم خصوصیات شیمیایی آب را مورد بررسی قرار دهیم.


می توانیم به سختی آب ، پایداری و ناپایداری آن اشاره کنیم .


سختی آب یکی از خصوصیات شیمیایی آن است که به دلیل داشتن نمک های کلسیم و منیزیم بوجود می آید .


سختی آب از جهت پایداری به دو صورت است ، سختی پایدار و سختی ناپایدار .


سختی نا پایدار در اثر وجود بیکربنات کلسیم و منیزیم در آب بوجود می آید ،


برای تشخیص سختی آب می توان با جوشاندن و گرم کردن به مقدار و درجه ی سختی آن پی برد .



جرم گیری لوله و رسوب گیری لوله های فاضلاب در تهران و محدوده ها

هنگامی که آب جوشیده می شود یون های کلسیم موجود در آن در ته ظرف ته نشین می شود و باعث بوجود آمدن تکه هایی از آهک درون ظرف می شود این تکه ها ولایه های آهکی باعث مسدود شدن لوله ها و مجاری ورودی آب می شود .


سختی پایدار آب در اثر کلسیم و منیزیم موجود در آب بوجود می آید .


در این نوع سختی کربن در آن نقشی ندارد ، عواملی که باعث سختی آن می شود سولفاتها ، نیترات ها ، کلرایدها ، فسفات ها سیلکات ها ی کلسیم و منیزیم است .


برای اینکه بتوانند درجه  سختی آب را محاسبه کنند از میلی لیتر استفاده می کنند ،


براین اساس درصد سختی آب سنجیده می شود .


هنگامی که آب از درون لوله ها عبور می کند.


طی فواصل زمانی دیواره های لوله ها را لایه ای از گچ فرا می گیرد که اصطلاحا به آن کربنات کلسیم می گویند ، کربنات کلسیم  به شکل های مختلفی یافت می شود.



پاک کردن چربی سینک ظرف‌شویی

مخلوطی از مقادیر برابری از جوش‌شیرین و نمک را تهیه کنید و با کمی آب آن را به صورت خمیر درآورید. با این خمیر و با استفاده از یک دستمال نرم، سینک ظرف‌شویی را براق و تمیز کنید. اگر رسوب آهکی بر جامانده از آب شستشوی ظروف، ظاهر بدی به ظرف‌شویی شما داده است،


آخر شب یک دستمال روی محل‌های مورد نظر پهن کنید و آن را با سرکه خیس کنید و صبح روز بعد، با آب بشویید. اگر فرصت صبر کردن ندارید،‌ خمیری از نمک و سرکه درست کنید و با آن رسوب را بسایید تا به طور کامل پاک شود. همچنین نصف لیموترش تازه آغشته به نمک نیز برای براق کردن سینک ظرف‌شویی مناسب است.


 


تمیزکردن چربی در آشپزخانه

جهت پاک کردن چربی و روغن مواد غذایی تازه ریخته شده روی اجاق، زدودن لکه‌های چربی داخل فر و شیشه آن، مخلوطی از مقدار مساوی نمک و جوش‌شیرین با کمی آب تهیه کنید و با مالش به وسیله دستمال نرم، نقاط مورد نظر را پاک کنید.


لکه‌های چربی چسبیده به اجاق که قدیمی‌تر هستند نیاز به زمان بیشتری دارند. برای زدودن آنها مقداری جوش‌شیرین را با کمی آب ترکیب کرده و به صورت خمیر درآورید و روی نقاط مورد نظر بمالید و پس از چند ساعت با دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید.


همچنین برای چربی و غذای سوخته و چسبیده به کف ظروف آشپزخانه، آنها را با آب داغ خیس کنید و روی آنها مقدار کافی جوش‌ شیرین خشک بریزید. پس از یکی دو ساعت مواد سوخته شده و چسبیده به راحتی از کف ظرف جدا می‌شود. روش بهتر و سریع‌تر برای جدا کردن غذای سوخته از کف قابلمه‌های غیرآلومینیومی این است که مقداری آب در قابلمه بریزید و یک تا دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و روی اجاق، برای مدت کوتاهی به جوش بیاورید. دقت کنید که این روش برای ظروف آلومینیومی مناسب نیست زیرا می‌تواند باعث خوردگی و از بین رفتن این نوع ظروف شود.


 


تمیز کردن آینه و شیشه

ابتدا برای تمیز کردن آینه و شیشه روزنامه‌های قدیمی را نگاه دارید. تجربه نشان داده است که برای تمیز کردن شیشه‌ها، روزنامه مرطوب شده شیشه‌ها را در مقایسه با دستمال‌های پارچه‌ای بهتر تمیز می‌کند.


شستشوی شیشه‌ها در برابر تابش مستقیم آفتاب موجب باقی ماندن لکه روی شیشه‌ها خواهد شد. بنابراین برای تمیز شدن آنها شستشوی شیشه‌ها را در نور غیرمستقیم آفتاب یا در سایه انجام دهید. یک چهارم تا نصف لیوان سرکه را در یک لیتر آب حل کنید و با روزنامه مچاله شده شیشه‌ها را تمیز کنید.


یک چهارم تا نصف لیوان الکل را در یک لیتر آب حل کنید و به‌ آن چند قطره مایع ظرف‌شویی اضافه کنید. برای تمیز کردن آینه و شیشه در خانه از روش یاد شده استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که در صورت استفاده از الکل صنعتی، این محلول را از دسترس کودکان دور نگاه دارید.



جرم گیری لوله رسوب گیری لوله

که یکی از معروف ترین آنها کلسیت است . کلسیت به آسانی در دمای ۳۰ درجه ساننتی گراد ساخته می شود و نسبت به انواع دیگر کلسیت مقاوم تر است ، این عنصر از نظر اتمی ساختمانی شش ضلعی دارد.


و در دیواره های سازه های آبی ته نشین می شود . کلسیت در محیط زیست به صورت گچ ، آهک ، سنگ مرمرو عقیق پیدا می شود .


نوع دیگری از کربنات کلسیم آرگونیت است ، این عنصر در دمای بیشتر از ۹۰ درجه ی سانتی گراد ساخته می شود واز کلسیت های دیگر ناپایدارتر است ، از نظر اتمی ساختمانی قائم الزاویه دارد ، این عنصر زیاد مایل نیست بر دیواره لوله ها بچسبد در محیط زیست به شکل مروارید و مرجان پیدا می شود .


میتره چیست ؟

میتره نام علمی یک محلول ضد رسوب است از این حلال برای رسوب گیری لوله،جرم گیری لوله ، از بین بردن رسوبات کلسیم و منیزیم در لوله ها استفاده می شود ، این حلال مثل نمک طعام است هنگامی که با پوست برخورد می کند آن ناحیه از پوست را دچار خشکی میکند به خاطر اینکه چربی های آن ناحیه از بین میرود بایستی خیلی سریع با آب سرد شسته شود تا به پوست آسیب وارد نکند .یکی از بهترین محلول های لوله باز کن است .


چرا باید از محلول ضد اسید استفاده کنیم؟

به دلیل اینکه این محلول از فعالیت اکسیژن ممانعت می کند. از طرف دیگر به دیواره ی لوله ها آسیب وارد نمی کند واز خوردگی و پوسیدگی لوله جلوگیری می کند و اثر سوء ایی در لوله ها ایجاد نمی کند  می تواند بهترین گزینه برای رسوب زدایی لوله ها باشد .

محلول میتره نسبت به دیگر محلول ها و دستگاه های رسوب گیر بهتر بوده و احتیاجی به کنترل و بازرسی ندارد همچنین از نظر بیولوژیکی مفید بوده و هیچگونه اثر سوء ایی بر محیط زیست ندارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است .


میتره توانسته خود را به عنوان بهترین روشها برای از بین بردن رسوب معرفی کند.


همچنین در زمینه ی شیمی و صنعت افتخار آمیز بوده است .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.