گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

تخلیه چاه در تهران

تخلیه چاه تهران و لوله بازکنی    

تخلیه چاه و خدمات لوله بازکنی سایت پرتقال با بیش از 200 پرسنل تعمیرکار و با کمک دستگاه‌های جدید به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدماتی برای خدمات تخلیه چاه در کمتر از نیم ساعت به‌صورت شبانه روزی و در 7 روز هفته بدون تعطیلی در تمام مناطق شهر تهران با کیفیت بالا و 100% تضمینی در خدمت شما خواهیم بود.


تیم پشتیبانی سایت خدمات فنی و تأسیساتی پرتقال در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ گوی شما خواهد بود و برای مشاوره در زمینه‌های تأسیساتی و لوله کشی و حفاری چاه و تخلیه و حفاری چاه می‌توانید با شماره‌های شرکت که برای هر منطقه از شهر تهران مجزا هست تماس بگیرید و درخواست مشاوره یا خدمات بدهید.


  


افراد ما با تخصص و خوش‌قول هستند و به‌موقع در محل لوله بازکنی و تخلیه چاه حاضر می‌شوند. همچنین سعی می‌کنند شما را به عنوان مشتری  راضی دائم نگه دارند و توسط شما، مشتری‌های بیشتری جذب کنند.


زمان پر شدن چاه‌های فاضلاب به نوع بستر خاکی آن بستگی دارد, اگر می‌بینید که چاهی به مدت بسیار طولانی پر نمی‌شود و آب آن به بیرون نفوذ نمی‌کند احتمال بسیار زیاد بستر ماسه‌ای دارد. ولی اگر بستر سیمانی باشد به خاطر عدم توانایی عبور آب, خیلی سریع‌تر پر می‌شود.


مواظب باشید تا رسوبات زیاد به دیواره‌ها و کف فاضلاب نچسبد, زیرا باعث می‌شود که آب‌ها به بسترهای پیرامون هدایت نشود و سریع‌تر چاه پر شود.


چاهی که پر می‌شود و خیلی دیر اقدام به خالی کردن آن می‌کنید به‌مرور زمان در حال تخریب کل ساختمان خواهد بود. با تخلیه چاه و صرف هزینه اندک از هزینه‌های اضافی آن جلوگیری کنید. امروزه هزینه تخلیه چاه باوجود دستگاه‌های پیشرفته کمتر شده است.


تفاوت سرویس‌کاران ما با افراد غیرمتخصص

افراد متخصص لوله بازکنی و تخلیه چاه ، با سؤالات متعددی از شما سعی دارند که متوجه شوند مشکل اصلی کجاست و چگونه در کمترین زمان آن مشکل را حل کنند. اکثراً سرویس‌کاران غیرحرفه‌ای سؤالات مهمی نمی‌پرسند.


اصولاً سؤالاتی از قبیل: در چه طبقه‌ای زندگی می‌کنید؟ عمر ساختمان و چاه فاضلاب...؟ آیا چیزی درون چاه افتاده است؟ مدت گرفتگی چه مدت هست؟ سؤالاتی مانند این‌ها...


دلیل نیاز مردم به خدمات تخلیه چاه 

به دلیل زیادشدن ساختمان‌سازی در شهرهای تهران و وجود چاه‌های فراوان و جمعیت روزافزون تهران, دسترسی و نیاز مردم به خدمات تأسیساتی نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است. وجود شرکت‌های زیاد در حوزه لوله‌کشی و تخلیه چاه نشان‌دهنده و گواه این مطلب می‌باشد.


یکی از معضلات اکثر مردم تهران پر شدن حجم چاه و به احتمال زیاد بالا آمدن فضولات و یا آب از داخل آن می‌باشد. اکثر تماس‌هایی که گرفته می‌شود از خانوارهایی هست که در ساختمان‌های چندطبقه سکونت دارند. زیرا به خاطر جمعیت بالاتر به نسبت خانه‌های کوچک‌تر افراد بیشتری در آن‌ها سکونت دارند.


یکی از دلایلی که به نظر می‌آید در ساختمان‌سازی اهمیت زیادی به آن داده نمی‌شود بحث حفاری چاه می‌باشد, باید برای حفاری چاه از کارشناسان مربوطه مشاوره گرفته شود.


شاید به نظرتان کار درستی نباشد که برای همچین کاری بخواهیم از کسی مشاوره بگیریم اما بعد از گذشت مدتی متوجه این اشتباه خود خواهید شد که چرا مشاوره نگرفتید و الان متوجه این اشتباه خود شده‌اید.


اگر چاه به‌صورت اصولی ساخته‌شده باشد مطمئناً به‌راحتی و در مدت کمی پر نخواهد شد. عوامل متعددی می‌تواند در این مورد تأثیرگذار باشد که در این مطلب سعی می‌کنیم کامل و جامع به آن‌ها بپردازیم.

یکی از کارهایی که مقنی کاران انجام می‌دهند حفر چاه دیگری کنار چاه قدیمی می‌باشد, بدین شکل که اگر چاه قبلی پر شد, باقی آن به چاه جدید هدایت شود. این کار باید کاملاً اصولی و توسط فردی متخصص انجام شود وگرنه موجب دردسرهای بیشتری نیز می‌شود.


تخلیه چاه در تهران     

به فرآیندی که باعث خروج مواد زائد, فضولات انسانی, جامدات و لجن‌ها می‌شود عمل تخلیه چاه فاضلاب می‌گویند. این خدمات توسط ماشین‌های بزرگ و پرقدرت 12000, 8000 و 6000 مجهز به پمپ‌های آبکش, لجن کش و مکنده کاملاً بدون خرابی انجام می‌شود.


خیلی از مردم گرفتگی داخل لوله را با پر شدن چاه فاضلاب اشتباه می‌گیرند. ممکن است بعضی‌ اوقات گرفتگی داخل لوله‌ها باشد و باعث شود که فضولات و جامدات به داخل چاه نرود و احساس کنید که چاه پرشده است. همان‌طور ممکن است که برعکس این اتفاق هم روی دهد.

در هر صورت بهتر است که از کارشناسان و سرویس‌کاران باتجربه کمک و مشاوره بگیرید.


موارد زیادی هستند که باعث سرریز شدن چاه و نهایتاً تخلیه چاه می‌شوند. وجود موادی مانند مواد پلاستیکی, جامدات, موهای زائد که بسیار آزاردهنده هستند.


اکثر تماس‌هایی که در رابطه با تخلیه چاه گرفته می‌شود شامل مشکلاتی هست که مردم به شکل‌های مختلفی مانند: بوی بد فاضلاب, بالا زدن آب از توالت و سر چاه, زیادشدن حشرات و سوسک‌ها در اطراف خانه و داخل خانه و آپارتمان‌ها, کندی حرکت آب به سمت داخل لوله, سنگ‌های کف پارکینگ زیرش خالی‌شده, بیان می‌شود.


یکی از دلایل مشاوره با کارشناسان در زمینه انتخاب نقطه حفاری چاه نوع زمینی هست که برای حفر در نظر گرفته می‌شود. مطمئناً زمین‌های شنی به‌مراتب نسبت به زمین‌های خاکی برای حفر چاه بهتر هست. زیرا مکش و کشش آب در زمین‌های شنی بهتر از زمین‌های خاکی می‌باشد.



مهم‌ترین خدمات سایت فنی و تأسیساتی سایت پرتقال:

دغدغه اصلی سایت خدمات فنی و تأسیساتی پرتقال فراهم کردن آرامش خانواده‌ها می‌باشد.

حفاری چاه فاضلاب و تعمیر چاه‌های قدیمی

باز کردن لوله‌های آب سرد و گرم و تعویض و آن‌ها

ترکیدگی و باز کردن لوله پشت‌بام و تراس

رفع بوی بد فاضلاب‌ها و لوله ها

رفع نم و رطوبت حاصل از نشتی لوله ها

تعویض توالت ایرانی با توالت فرنگی

طوقه چینی و کول گذاری چاه فاضلاب

تخلیه چاه و سپتیک

تعمیر و نصب آب‌شویه ها

لوله بازکنی با دستگاه واترجت دوربین‌دار بدون نیاز به حفاری



طوقه چینی و کول گذاری چاه  

کول‌ها و طوقه‌ها به شکل گرد و بیضی می‌باشند که برای محکم کردن چاه جهت جلوگیری از ریزش دیواره چاه استفاده می‌شود.


مهم‌ترین روش‌های تخلیه چاه و باز کردن لوله‌ها  

از روش‌های قدیمی و مرسومی که اغلب مقنی کاران و حتی خانواده‌ها انجام می‌دادند و هنوز هم کار می‌کند, استفاده از دستگاه تلمبه فنجانی و قیفی و حتی دستی برای تخلیه توالت‌های قدیمی یا سیفون‌ها و آشپزخانه‌ها می‌باشد. البته در بعضی از مواقع کارایی این دستگاه‌ها بهتر از دستگاه‌های دیگر هم هست.


دیلم وسیله‌ای که اکثر آن را می‌شناسند, برای باز کردن لوله‌ها و تخلیه توالت فرنگی و ایرانی از آن استفاده می‌شود. دیلم را به‌صورت مارپیچی به درون لوله توالت هدایت می‌کنیم تا جایی که به یک نقطه سفت برخورد کند, در آنجا معلوم می‌شود فضولات و مواد زائد در آنجا وجود دارد.

حالا دیلم را بیرون بیاورید و با فشار آب به داخل لوله مقدار اضافی جامدات لوله‌ها را از بین ببرید.


مهم‌ترین کارها در تخلیه چاه توسط تعمیرکاران سایت پرتقال 

تخلیه چاه سپتیک و منهول توسط تانکرهای 12000, 8000 و 6000 لیتری و پمپ کف کش, آبکش و لجنکش

تخلیه مکانیزه چاه, تخلیه آب و لجن بدون نیاز به لایروبی دستی توسط تانکر مکنده

لایروبی انواع چاه‌های سپتیک, منهول , کانال‌ها توسط سرویس‌کاران ما

کندن چاه کهنه و کف تراشی توسط تعمیرکاران ماهر و حمل آن توسط ماشین کمپرسی

تعمیر مجدد چاه‌ها بعد از خالی کردن آن به‌صورت کاملاً تضمینی


مراحل تخلیه چاه در تهران      

اولین کاری که کارشناسان ما انجام می‌دهند این هست که تشخیص می‌دهند مشکل از چاه فاضلاب هست یا گرفتگی لوله‌ها و بعد از آن برای پیدا کردن درب چاه شروع به عملیات تخلیه چاه می‌کنیم.


اگر سر چاه مشخص نباشد که در کجا قرار دارد با کمک ابزارها و یا با کمک دستگاه هیلتی درب چاه را به اندازه قطر لوله باز می‌کنیم. البته اگر توسط تانکر مکنده باشد حدود 10 تا 15 سانت باز شود کفایت می‌کند و اگر توسط پمپ کف کش یا لجن کش باشد باید سر چاه را به‌اندازه 50 در 50 بازکنیم تا بتوانیم کار را انجام دهیم و پمپ را به داخل چاه هدایت کنیم.


دستگاه هیلتی یک وسیله برقی برای سوراخ کردن سازه‌های بتنی مختلف هست. ما از این دستگاه برای کارهای تخریب و سوراخ کردن بتن استفاده می‌کنیم.


شاید نیاز باشد بعد از تخلیه چاه لایروبی هم انجام شود که در این صورت باید طوقه‌ها و کول‌ها برداشته شود تا بتوان دیواره‌های چاه را نیز تمیز کرد. این کار وقت‌گیر می‌باشد اما انجام دادن آن بسیار مفید می‌باشد.

تانکرهای 12000 و 6000 لیتری با کمک پمپ‌های قوی که از دو نوع تک فاز و سه فاز می‌باشند می‌توانند هر نوع چاهی را از وجود لجن‌ها و مواد زائد پاک کنند.


تانکرهای ساکشن یا همان مکنده برای تخلیه مکانیزه چاه که کار خروج آب و لجن‌هایی که مدت زیادی هست که مانده و سفت شده‌اند کاربرد دارد. این تانکرها با کمترین خرابی و کاملاً بهداشتی کار تخلیه چاه را انجام می‌دهند. حتی مواردی که لایروبی کردن هم سخت می‌باشد از این تانکرها استفاده می‌شود.


یکی دیگر از تانکرها نیسان‌های 10 بشکه‌ای می‌باشد, ممکن است بعد از مدت طولانی از کندن و حفاری چاه سطح لایه‌ای ضخیمی در ته چاه به وجود بیاید که باعث شود نتوان با دستگاه‌ها آن را از ته چاه جدا کرد. در این‌گونه موارد بهتر است از مقنی کاران کمک گرفته شود.


مقنی کاران با پاک کردن ته چاه و باز کردن لایه‌های چشمه که باعث می‌شود آب فاضلاب جذب خاک و ماسه شود پس‌مانده‌ها را به بیرون کشانده و در داخل ماشینی که معروف به نیسان 10 بشکه‌ای هست می‌ریزند و به محوطه مخصوص دفع فضولات می‌برند.


در این‌گونه مواقع مقنی کاران سعی می‌کنند بعد از پاک کردن ته چاه دیواره‌ی چاه را نیز تا آنجا که می‌توانند تمیز کرده و فضای چاه را بیشتر کنند. استفاده از لباس‌ها و موارد بهداشتی مقنی کاران باعث می‌شود تا آن‌ها نیز آسیب‌های جسمی و تنفسی دچار نشوند.


مقنی کاران باید حرفه‌ای باشند و اگر غیرحرفه‌ای باشند ممکن است که بعد از پاک‌سازی چاه و پاک کردن دیواره‌ی آن, باعث ریزش چاه بعد از مدت کوتاهی و یا دوباره پر شدن چاه فاضلاب گردند.



دلیل پر شدن دوباره چاه بعد از تخلیه چاه 

یکی از مشکلاتی که در تماس‌های مربوط به تخلیه چاه توسط مردم با بخش پشتیبانی گرفتم می‌شود این هست که بعد از یک سال یا دو سال از تخلیه چاه و یا مدت کوتاه‌تر چاه دوباره پرشده هست و نیاز به تخلیه دوباره چاه دارند.


ناراحتی مردم از این بابت می‌باشد که چرا چاه بعد از10 تا 15 سال کار کردن و تخلیه آن حالا بعد از گذشت مدت بسیار کوتاه‌تری چاه پرشده و مشکل را از سمت کسی که چاه را تخلیه کرده است می‌دانند.


باید در اینجا بگوییم که اکثر چاه‌ها بعد از تخلیه اول یا نهایت دوم, دیگر باید هرسال یا مدتی مشابه تخلیه شود. زیرا دیگر آن چاه اول نمی‌شود. یا اینکه دوباره باید چاه دیگری را حفاری کرد و یا اینکه روش‌های زیر را برای ماندگاری بیشتر آن انجام داد.


1- در بالا هم ذکر کردیم که لایروبی و کف تراشی صحیح بسیار کاربرد دارد. لایروبی باعث می‌شود که حجم فضای چاه فاضلاب بیشتر شود. البته این کار را بعد از هر تخلیه چاه پیشنهاد می‌شود که مقنی کاران انجام دهند.


2- بعد از این کار حتماً طوقه و یا کول گذاری را دوباره بر اساس حجم چاه انجام دهید. اگر حجم چاه اضافه نشده است از همان طوقه قبلی استفاده کنید و اگر اضافه‌شده است باید از طوقه و یا کول گذاری جدیدی استفاده کنید.


3- مهم‌ترین کار که می‌تواند هر بار خالی کردن و تخلیه چاه را راحت‌تر کند استفاده از دریچه برای سر چاه می‌باشد. با این کار شما می‌توانید خیلی راحت‌تر از این به بعد چاه فاضلاب را تخلیه کنید.

اگر قبلاً دریچه را گذاشته باشید بسیار خوب هست و اگر تا الآن اقدام نکرده‌اید حتماً با ما تماس بگیرید تا ضمن چک کردن چاه فاضلاب شما و تعمیرات اساسی اقدام به نصب دریچه برای چاه فاضلاب بکنیم.


همچنین کارشناسان ما در هنگام تخلیه چاه بررسی می‌کنند که کدام قسمت‌های چاه ممکن است در آینده ریزش پیدا کند, اگر جایی نیاز به تعمیر و محکم‌کاری باشد سرویس‌کاران ما به شما خواهند گفت و نسبت به تعمیر و محکم‌کاری بخش مربوطه اقدام می‌کنند.


اگر این موارد را کارشناسان ما تشخیص و برای رفع آن اقدام کنند, احتمال بسیار زیاد چاه قدیمی شما که الآن نو شده حتی شاید مانند سالیان قبل نیاز به تخلیه کوتاه‌مدت نداشته باشد.


یکی از مزیت‌های تخلیه چاه با پمپ ساکشن به این خاطر می‌باشد که نیاز به پمپ جداگانه برای فرستادن آن به داخل چاه نیست. مزیت ویژه آن باعث شده که مثل یک جاروبرقی بزرگ کار تخلیه چاه را انجام می‌دهد.


اما کمی صدا هنگام تخلیه چاه وجود دارد علت آن نیز به خاطر این هست که برق پمپ از خود خاور( ماشین تخلیه چاه) گرفته می‌شود و برای کار کردن پمپ ساکشن باید خاور روشن باشد.


قدرت خاور هرچقدر بیشتر باشد, مکندگی پمپ هم بیشتر خواهد بود. گروه خدمات فنی سایت پرتقال با داشتن قوی‌ترین و بزرگ‌ترین و بروزترین ماشین‌های تخلیه چاه سعی دارد تا کار را سریع‌تر انجام دهد و آسودگی خانواده‌ها را تضمین کند.


مهم‌ترین کاربرد انواع پمپ‌های لجن کش

لجن کشی چاه آب

لجن کشی برای صنایع ساختمانی و چوب و کاغذ

انتقال دادن انواع فاضلاب‌ها

لجن کشی در صنایع چرم‌سازی


نکته مهم: یکی از عواقب خالی نکردن چاه فاضلاب این هست که به‌مرور زمان آب به مناطق مختلف پی ساختمان نفوذ پیدا کرده و باعث می‌شود که قسمتی از ساختمان در یک‌لحظه نشست کند و باعث خرابی و هزینه‌های به مراتب بیشتری شود.


سایت پرتقال برای بهبود خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی تهران مفتخر است با تمامی واحدهای اداری چه دولتی و چه خصوصی, شرکت‌ها و رستوران‌ها, کاشانه‌های بزرگ و مجتمع‌ها قرارداد خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی در شهر تهران را انجام دهد.


منبع: سایت لوله بازکنی  و تخلیه چاه پرتقال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.