گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

3 دستورالعمل و بهترین روش برای طراحی و استفاده استثنایی وب

وقتی صحبت از طراحی یا طراحی مجدد وب سایت می شود ، متوقف شدن در جنبه های زیبایی به راحتی انجام می شود. آیا این سایه آبی درست به نظر می رسد؟ آرم باید در سمت راست صفحه باشد یا در سمت چپ؟ اگر یک GIF متحرک غول پیکر را در وسط صفحه قرار دهیم ، چه می شود؟
  
با این حال ، در جهانی که مردم بیش از 1.8 میلیارد وب سایت دارند که می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند ، باید مطمئن شوید که سایت شما فقط چهره زیبایی ندارد. باید برای سهولت استفاده ، سهولت استفاده از وب سایت ، تجربه کاربری شما (UX) و تعامل با وب سایت شما بسیار سرگرم کننده باشد.

اکنون ، شما می توانید سالها به مطالعه جزئیات این رشته ها بپردازید اما برای اینکه شما بتوانید یک نقطه شروع را بدست آورید ، ما لیستی از دستورالعمل ها و بهترین روش های اساسی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید در طراحی مجدد وب سایت یا راه اندازی وب سایت بعدی خود اعمال کنید. در مرحله بعدی ، 10 ویژگی مورد نیاز شما در سایت را برای اجرای این توصیه ها بررسی خواهیم کرد. بیایید عمیق تر

دستورالعمل های طراحی وب سایت
1. سادگی

در حالی که ظاهر وب سایت شما مطمئناً مهم است ، اکثر افراد برای ارزیابی میزان صاف بودن طراحی به سایت شما نمی آیند. آنها می خواهند عملیاتی را انجام دهند یا اطلاعات خاصی را پیدا کنند.

بنابراین ، عناصر طراحی غیرضروری (یعنی مواردی که در خدمت هیچ هدف عملکردی نیستند) فقط تحقق بخشیدن به آنچه را که برای دستیابی به آن تلاش می کنند ، دشوار می کند.

از نظر قابلیت استفاده و تجربه کاربر ، سادگی بهترین دوست شما است. اگر تمام عناصر لازم صفحه را داشته باشید ، ساده بودن آن بسیار دشوار است. شما می توانید از این اصل در انواع مختلف استفاده کنید ، مانند:

    رنگ ها: اصولاً زیاد استفاده نکنید. راهنمای تعامل رایانه ای انسان توصیه می کند از حداکثر پنج رنگ مختلف (بعلاوه یا منفی) در طراحی خود استفاده کنید.
    Typefaces: قلم هایی که انتخاب می کنید باید کاملاً واضح باشند ، بنابراین هیچ چیز بیش از حد هنری نیست و در صورت وجود تعداد قلم های متنی بسیار کم است. در مورد رنگ متن ، دوباره آن را به حداقل برسانید و همیشه از تضاد آن با رنگ پس زمینه اطمینان حاصل کنید. توصیه معمول استفاده حداکثر از سه شکل مختلف در حداکثر سه اندازه مختلف است.
    Graphics: فقط درصورتی که از گرافیک به کاربر کمک کند یک کار را انجام دهد یا عملکرد خاصی را انجام دهد ، استفاده کنید (فقط بدون تردید گرافیک را اضافه نکنید).


2. سلسله مراتب بصری

ارتباط نزدیک با اصل سادگی ، سلسله مراتب بصری به معنای تنظیم و سازماندهی عناصر وب سایت است به طوری که بازدید کنندگان به طور طبیعی ابتدا به سمت مهمترین عناصر گرایش پیدا می کنند.

به یاد داشته باشید ، وقتی صحبت از بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربر می شود ، هدف این است که بازدیدکنندگان را به سمت انجام عمل مورد نظر هدایت کنیم ، اما به روشی طبیعی و لذت بخش. با تنظیم موقعیت ، رنگ یا اندازه عناصر خاص ، می توانید سایت خود را به گونه ای ساختار بندی کنید که ابتدا بینندگان به سمت آن عناصر جذب شوند.

در مثال زیر از Spotify ، می بینید که عنوان "دریافت 3 ماه حق بیمه رایگان" با اندازه و موقعیت صفحه در بالای سلسله مراتب بصری است. این توجه شما را قبل از هر چیز دیگری به مأموریت آنها جلب می کند. به دنبال این جمله عبارت "3 ماه رایگان دریافت کنید" که یک فراخوان برای اقدام است. کاربران می توانند بر روی این CTA کلیک کنند ، یا موارد منوی فوق را برای اقدامات بعدی پاک کنند.

3. تحرک

برنامه ریزی برای پیمایش آسان در سایت شما برای کمک به بازدیدکنندگان در یافتن خواسته هایشان حیاتی است. در حالت ایده آل ، یک بازدید کننده باید در سایت شما قرار بگیرد و مجبور نباشد به شدت فکر کند که کجا را کلیک کند. انتقال از نقطه A به نقطه B باید تا حد ممکن بدون اصطکاک باشد.

در اینجا چند نکته برای بهبود پیمایش سایت خود آورده شده است:

    ساختار اصلی پیمایش را ساده نگه دارید (نزدیک بالای صفحه).
    پیمایش را در پاورقی سایت خود قرار دهید.
    استفاده از آرد سوخاری را در هر صفحه (به جز صفحه اصلی خود) در نظر داشته باشید تا کاربران آرد سوخاری خود را به یاد بیاورند.
    یک نوار جستجو در نزدیکی بالای سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند با کلمه کلیدی جستجو کنند.
    در هر صفحه گزینه های ناوبری زیادی ارائه نمی دهد. یک بار دیگر ، سادگی!
    پیوندها را در کپی صفحه خود بگنجانید و مشخص کنید که این پیوندها به کجا می روند.
    کاربران را بیش از حد عمیق نکنید. سعی کنید یک نقشه سلسله مراتبی اساسی از تمام صفحات سایت خود که مانند هرم مرتب شده اند ایجاد کنید: صفحه اصلی شما در بالای صفحه قرار دارد و هر صفحه پیوند داده شده از فرم های قبلی لایه بعدی است. در بیشتر موارد ، بهتر است عمق نقشه خود را بیش از سه سطح نگه ندارید.

یک اشاره گر دیگر: هنگامی که در مورد اصلی (بالای) پیمایش سایت خود تصمیم گرفتید ، آن را ثابت نگه دارید. برچسب ها و مکان پیمایش باید در هر صفحه ثابت بماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.