گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

آموزش پیدا کردن پایه های (C,R,S) در کمپرسور کولر گازی

آموزش پیدا کردن پایه های (C,R,S) در کمپرسور کولر گازی


در این مطلب نکات مهمی درباره کولر گازی و پنجره ای خواهیم گفت. مخصوصا به سایتهایی اشاره خواهیم کرد که خدمات تعمیر کولر گازی و سرویس آن را در تهران انجام می دهند.

  

آیا میدانید به چه روشی میتوانید پایه های (C,R,S) را در کمپرسور کولر گازی پیدا کنید ؟

امروز در کاراباما قصد داریم نحوه پیدا کردن سوکت  (C,R,S) را در کولر گازی پیدا کنیم این کار به دلیل جایگزاری درست سوکت ها برای راه اندازی کمپرسور بسیار مهم بوده که در صورت جابجا زدن این سوکت ها به  کمپرسور باعث سوختن کمپرسور خواهد شد برای اینکه شما بتوانید سیم‌پیچ رانینگ (R) استارت (S) و مشترک (C) را در کمپرسور کولرگازی پیدا کنید می‌توانید به روش‌های زیر این کار را انجام داده که مراحل آن به شرح زیر است.

 

تست کمپرسور جهت مطمئن شدن از سالم بودن آن


۱-قبل از شروع هر کاری باید برق سیستم را کاملاً قطع کنید و از قطع بودن آن مطمئن شوید


۲- باید سیستم را چک کنید و مطمئن شوید که اورلود سیستم عمل‌نکرده باشد برای این کار باید با دست کمپرسور را لمس کنید و از سرد بودن آن مطمئن شوید زیرابه دلیل اینکه اورلود بر روی مسیر مشترک یا C بسته‌شده باشد اگر عمل کند این مسیر را قطع می‌کند


۳- باید از سالم بودن سیم‌پیچ مطمئن شوید برای این کار باید ارتباط تک‌تک سوکت ها را با بدنه کمپرسور برسی کنید و مطمئن شوید که هیچ‌کدام از این سوکت ها به بدنه راه ندارد اگر غیرازاین باشد کمپرسور سوخته و نیاز به تعویض دارد و اینکه تمامی این سوکت ها باید به هم راه دهند


روش سیم کشی برق کولر گازی

در سیم کشی کولر گازی لازم است اصول مسیر کابل بدرستی رعایت شود چرا که باعث ایراد در پنل و مدار دستگاه میشود. بیشتر کولر گازی ها در بسته بندی خود دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی دارند. اما لازم است که نصاب کولر گازی اطلاعات درستی درباره روش سیم کشی برق کولرگازی بداند.


موارد سیم کشی کولر گازی


درب تابلو را باز کنید.سیم کشی اسپیلت

درپوش سیم کشی را بردارید.

مسیر سیم ها را از پشت یونیت داخلی کشیده و از آنجا به سمت جلو و از میان سوراخ سیم کشی اتصالات را دنبال کنید.

سیم آبی رنگ اتصال قدرت را به ترمینال 1 ( N )، سیم قهوه ای را به 2، سیم قرمز را به 3 و سیم زرد و یا سبز ( اتصال زمین)

در پوش سیم کشی را در جای خود گذاشته سیم های برق را مطابق نقشه برق و صفحه ترمینال یونیت داخلی وصل کنید. دقت کنید کهسیم ها در سوکت های خود محکم شده باشند و هیچ نوع اتصال کوتاهی بین سیم ها برقرار نباشد.


بیشتر خرابی کولر گازی در اثر نوسانات برق ورودی دستگاه میباشد. اگر از کابل ضخیم در سیم کشی استفاده شود و همچنین مسیر سیم کشی تا کنتر وردی برق بدرستی باشد کمترین آسیب به دستگاه در طول مدت عمر خود میبیند.


برق کشی برای کولر گازی

هر تولیدکننده کولر گازی و حتی سایر لوازم خانگی برقی موظف است که به همراه مشخصات محصول، برق مناسب دستگاه را هم به همراه سایر مشخصات به مصرف کننده اعلام کند. کولرهای گازی بر اساس وات میزان مصرف برق خود را مشخص می کنند. در برخی از کولرهای گازی خارجی به جای وات و یا w از واژه BTU برای مشخص کردن نوع برق دستگاه استفاده می شود که مخفف عبارت British Therminul Unit است و بر اساس استانداردهای اروپایی و یا اتحادیه بریتانیا مشخص شده است.


برای به دست آوردن صحیح میزانBTUباید ظرفیت سرمایشی کولر مثلا 7000 را بر 3.5 تقسیم و سپس در عدد 12 ضرب کنید تا عددی به دست بیاید. مثلا در این حالت 24000 در خواهد آمد که به همین دلیل این کولرها 24 هم نامیده می شوند. حالا این عدد بر 2000 تقسیم می شود تا میزان آمپر برق مصرفی کولر به دست بیاید.


عیب یابی کولر گازی پنجره ای

۱- بسته شدن لوله مویی کولر گازی پنجره ای :

ورودی لوله مویی در حالت استاندارد گرم و خروجی آن سرد است. اما اگر لوله مویی بسته شده باشد ورودی آن سرد خواهد بود.

 


۲- کار کردن کمپرسور به صورت نا مناسب توسط کولر گازی :

• بین فشار کم و زیاد ، اختلاف جزیی وجود دارد.

• لمس کردن با دست بدون پوشش لوله خروجی کمپرسور.

• پایین آمدن دمای خروجی کمپرسور زیر ۵۰ درجه سانتیگراد.

• از کار افتادن فن کندانسور ، تغییر فشاری در سیستم دیده نمی شود.

• شدت جریان نسبت به وضعیت نرمال کاهش حدود ۵۰ درصدی دارد.

 


۳- دلیل خرابی کمپرسور کولر گازی :

• گاز در سیستم کم باشد.

• خازن الکتریکی خراب باشد.

• ورود مبرد مایع به درون کمپرسور.

• ضعیف یا متغیر شدن ولتاژ ورودی.

• کم بودن یا عدم وجود روغن در کمپرسور.

• کولر در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد.



تعمیرات کولر مدل پنجره ای

مجموعه تک کولر تهران با دارا بودن نمایندگی فروش کولر مدل پنجره ای ، تمام محصولات آن با گارانتی اصل ، کار و خدمات پس از فروش انواع سیستم های برودتی را برعهده دارد. تعمیرات انواع محصولات روز دنیای کولر مدل پنجره ای را برعهده دارد.


 لذا از عزیزان خواهشمندیم در زمینه نصب و تعمیرات کولر گازی مدل پنجره ای و سیستم های برودتی به هر مجموعه و تعمیرکاری اعتماد نکنید ؛ چرا هستند کسانی که هیچ تخصص کافی در زمینه تعمیرات محصولات برودتی و کولر مدل پنجره ای را نداشته و باعث بروز مشکلات عدید ه ای خواهند شد .


 لذا به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم اگر ملاحظه گردید که کولرگازی شما به هر دلیلی نقص فنی دارد و یا کار نمی کند و یا اگر کار می کند اما کارایی کافی را ندارد نگران نباشید .... بدون اینکه کار خاصی را انجام دهید ابتدا دستگاه را خاموش نمائید و از دستکاری آن به جد اجتناب نمایید. پس با شماره های ما ارتباط برقرار کرده و از کارشناس های ما در این زمینه اطلاعات کافی را دریافت نمایید.


نسبت به رفع ایرادات احتمالی در نصب و تعمیرات کولر مدل پنجره ای باید حتما به نکات زیادی توجه کرد به محیطی که یونیت قرار است گیرد . اگر موقع نصب کارشناس حرفه ای در محل باشد حتما جلوی بسیاری از ایرادات احتمالی در آینده را خواهد گرفت پس حتما در موقع نصب و تعمیرات از گروه های مجاز و حرفه ای در زمینه استفاده نمائید .



سیم کشی کابل فرمان کولر گازی

شاید تا مرحله قبلی خیلی کار مربوط به سرویسکار کولر گازی نباشد و تمامی سیم کشی های قبلی تا این مرحله بهتر است توسط برقکار انجام شود ولی در این مرحله باید سرویسکار کولر گازی یک رشته سیم برق از درون لوله های فلزی رد کرده باشد که به کابل فرمان معروف است.


کابل فرمان همانگونه که از نامش استنباط می شود عملیات انتقال برق بین یونیت داخلی و خارجی کولر گازی را بر عهده دارد. این کابل از درون یک لوله مسی رد شده و معمولا بصورت پیش فروش آماده است و یا بعدا از داخل این لوله ها رد می شود.


رشته برق داخلی این لوله مسی یا کابل فرمان کاملا بستگی به مدل کولر گازی دارد و باید متناسب با مدل آن انتخاب شود. معمولا رشته کابل مورد استفاده به عنوان کابل فرمان 4، 5، 6 و یا 7 رشته ای و از نوع کابل 1.5 انتخاب می شود. لازم به توضیح است که در شرایطی که هنوز کولر گازی خریداری نشده و مرحله اول لوله کشی مسی را در ساختمان انجام می دهید باید از کابل 1.5 و یا 2 با تعداد 7 رشته ای استفاده کنید.



مواردی که می توانید تشخیص دهید که این کولر گازی بهترین نوع کولر گازی پنجره ای است چیست؟

• فیلتر آن به آسانی قابل تعویض باشد.

• ترموستات آن به صورت دیجیتالی تنظیم شود.

• مناسب با شرایط محیطی مورد استفاده انتخاب شود.

• کولر گازی بر اساس آب و هوایی محیط انتخاب شود.

• تایمر برای تنظیم و مدیریت زمان ر زمان روشن بودن کولر داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.