گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

تشخیص ترکیدگی لوله در سیستم لوله کشی آب ساختمان


تشخیص ترکیدگی لوله و رفع نم با دستگاه بدون تخریب
تشخیص ترکیدگی لوله و اتصالات با کمک دستگاه نشت یابی کاملا بدون تخریب توسط سرویس کاران حرفه ای و با تجربه بیش از 20 سال در تمام شهرهای استان تهران و همچنین استان البرز و کرج به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی حتی در روزهای تعطیل هم انجام می شود.
  
اکثر افرادی که در مجتمع ها و آپارتمان ها زندگی می کنند با این مشکل روبرو می شوند. مکن است این اتفاق در سقف خانه یا دیوار خانه یا پشت کاشی سرویس بهداشتی یا حمام رخ دهد.

بهتر است از روشهای قدیمی برای رفع مشکل ترکیدگی لول ها صرفنظر کنید. زیرا ممکن است در صورت استفاده از روشهای قدیمی برای رفع خرابی لوله ها قسمت های زیادی را خراب کنید تا شاید بتوانید محل دقیق ترکیدگی لوله را تشخیص دهید.


هشدار در مورد ترکیدگی لوله

اگر نشتی و رطوبتی ناشی از ترکیدگی لوله ها را جدی نگیریم مطمئن باشید عدم جلوگیری به موقع باعث خرابی شدیدتر ان در سیستم لوله کشی آب ساختمان یا منزل نیز خواهد شود. ممکن است نیاز باشد که دوباره برای بازسازی خانه خود به خاطر عدم جلوگیری از اتفاقات هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کنید.

ضمانت کار ما و حضور فوری به همراه خدمات ارزان
مهم ترین دغدغه ما در تمام خدماتی که در سایت تاسیسات انجام می دهیم مربوط به ضمانت کیفیت کارهای ماست. سرویس کاران ما همگی از افرادی هستند که طی سالیان دراز تجربه های فراوانی را کسب کرده اند و با تشکیل یک گروه 200 نفره سعی داریم که بهترین خدمات را به همراه ضمانت انجام خدمات ارائه بدهیم.

ما به شما قول می دهیم که همکاران ما بعد از اولین تما شما با واحد پشتیبانی خیلی سریع در کمتر از نیم ساعت درب منزل شما حضور خواهند داشت.

همچنین بعد از پایان کار تشخیص ترکیدگی و خرابی لوله مطمئن باشید که تمام جوانب کار ارزیابی و بعد از تایید شما پایان می پذیرد و هر گونه مشکلی بعد از پایان کار رخ دهد براحتی با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا به مشکل شما رسیدگی دوباره شود.

اما بعد از گذشت این همه سال از ارارئه خدمات لوله بازکنی و تشخیص خرابی و ترکیدگی لوله خوشبختانه اکثر تماس ها بعد از پایان کار جز رضایت مندی مشتریان نبوده است.

همچنین اگر در هنگام ارائه خدمات توسط همکاران ما مشکلی روی دهد می توانید خیلی سریع با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و هر گونه پیشنهاد و انتقادی دارید از ما درخواست کنید.

یکی دیگر از برتری های ما نسبت به لوله بازکن های دیگر که باعث شده مشتریان بیشتری از خدمات ما راضی باشند ارائه کمترین قیمت در مقابل بهترین کیفیت برای مشتریان بوده است.

ما با بررسی جوانب کار و میزان کاری که تعمیرکاران ما انجام خواهند داد سعی می کنیم که همیشه بهترین قیمت را برای مشتریان همیگی خود در نظر بگیریم.
ضمن اینکه بعضی اوقات در روند کار متوجه می شویم که اشکالات دیگری نیز در لوله ها وجود داد. ما سعی می کنیم ضمن برطرف باقی مشکلات و توصیه های لازم در خلال کار, اگر مشتری راضی بود هزینه اضافی کار را در نظر بگیریم.



چرا استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

یکی از مشکلاتی که در سیستم لوله کشی ساختمان های قدیمی و حتی بعضی ساختمان های امروزی وجود دارد, استفاده ار لوله کشی توکار یا زیر زمینی در سیستم لوله کشی منازل و ساختمان ها می باشد.
اکثر ترکیدگی و خرابی لوله ها مربوط به لوله های آهنی هست که در منازل و ساختمان های قدیمی از این نوع لوله ها بسیار استفاده می شد که به مرور زمان لوله های جدید توانستند جایگزین خوبی برای این نوع لوله ها باشد.

البته شاید در بعضی اوقات نیاز باشد که از روش توکار برای لوله کشی استفاده کنیم. مثلا موقعی که شرایط آب و هوایی  به قدری شدید هست که نیاز به قرار دادن لوله ها در زیر زمین باشد.

اما کل لوله ها در زیر زمین قرار ندارد و لوله های داخل منازل نیز در قسمت داخلی دیوارها شاید قرار داشته باشند. برای بررسی لوله های داخل دیوارها مسلما یا باید دیوارها را خراب کنبم و یا باید محل دقیق ترکیدگی لوله ها تشخیص دهیم.

به دلیل توکار بودن این لوله ها تشخیص دقیق خرابی لوله امکان پذیر نیست و اگر از دستگاه استفاده نشود مطمئنا کار بسیار سختی در پیش دارید.

روش کار دستگاه
دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده است. این دستگاه که با امواج کار می کند باعث شده که لوله بازکن ها دیگر نیازی به خرابی یک قسمت بزرگ از خانه را نداشته باشند.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله دارای یک گیرنده امواج و فرستنده امواج به لوله ها می باشد. به طوری که با فرستادن امواج به لوله ها و دریافت ان خیلی دقیق می تواند به محل ترکیدگی لوله نزدیک شد و برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد.

اصلا نگران تشخیص ترکیدگی توسط دستگاه عیب یاب نباشید. زیرا این دستگاه به طور تقریبی حدود 99% در تشخیص خرابی لوله دقیق هست. هر گونه ترکیدگی بزرگ و کوچک بوسیله این دستگاه در مدت زمان کمی مشاهده خواهد شد.

انواع دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله
دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود. اما پرکاربرد ترین انها که بسیار پیشرفته هست گزینه آخر می باشد:
1- دستگاه آکوستیک شبکه آب
2- دستگاه رادیویی شبکه آب
3- دستگاه آکوستیک عقربه ای
4- دستگاه آکوستیک تمام دیجیتال pico
5- دستگاه حرارتی 
6- دستگاه مافوق صوت 

نکته مهم: دستگاه حرارتی بر عکس بقیه دستگاه ها به شکل مادون قرمز کار نمی کند بلکه براساس فیلترهای حرارتی که ایجاد می کند برای تشخیص ترکیدگی لوله آب , موتورخانه ها و لوله های پکیج کاربرد دارد. اما دستگاه های صوتی بیشتر برای لوله های زیرزمینی کاربرد بیشتری دارند.

 اما در هر دو روش ابتدا محل قرارگیری لوله مشخص می شود و پس از آن با علامتگذاری جهت لوله, بعد از ان با کمک دستگاه نشت یاب کاملا و خیلی دقیق قسمت ترکیدگی لوله مشخص می شود.


خدمات دیگر ما
تشخیص دقیق ترکیدگی انواع لوله ها
لوله بازکنی با انواع دستگاه ها
رفع بوی بد فاضلاب
رفع نم و رطوبت سقف و دیوار
تعمیر و تعویض شیرآلات
تعمیر و تعویض انواع لول ها
رفع گرفتکی توالت فرنگی و ایرانی
تعمیر و تعویض توالت فرنگی با ایرانی و بالعکس
تعمیر لوله های شوفاژ و پکیج و موتورخانه

نکته مهم: اگر مشاهده کردید که یکی از شیرهای دوش حمام منزل شما فشار کمی دارد, شیر دوم را باز کنید تا ببینید که اگر فشار ان زیاد بود مطمئن باشید که یا لوله مورد نظر مسدود شده است و یا ترکیده است. حتما باید برای این مشکل اقدام کنید.

اگر برای رفع مسدود شدن لوله آب اقدام نکنید ممکن است فشار حاصل از آبی که در لوله ها جریان دارد باعث ترکیدگی لوله شود.

مزایای دستگاه و تعمیرات لوله کشی
کمترین هزینه به نسبت روش های دیگر
تشخیص دقیق محل ترکیدگی لوله
سرعت بالا در هنگام تشخیص
کاربرد آسان برای تعمیرکاران
حمل آسان حتی با موتور سیکلت
عدم تخریب بنای ساختمان و دیواره ها
جلوگیری از نم و رطوبت ساختمان

نکته مهم: در اکثر مواقع به خاطر استفاده از روش های قدیمی و خراب کردن دیواره ها و کف ساختمان برای پیدا کردن قسمتی از لوله که سوراخ شده هست, اتفاق افتاده که قسمت دیگری از لوله اشتباها ضربه خورده و سوراخ شده است.

یعنی زمانی که برای کندن ان قسمت اقدام می کنند متاسفانه لوله ای که هیچ مشکلی نداشته در اثر ضربه سوراخ شده است. در روش های سنتی این اتفاق خیلی اتفاق افتاده است. به همین دلیل توصیه ما استفاده از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله هست تا دیگر این اتفاقات برای دیگر لوله ها نیفتد.
تعویض و تعمیر بعد از تشخیص خرابی
بعد از اینکه محل دقیق ترکیدگی لوله مشخص شد تعمیرکاران ما برای تعمیر و یا تعویض لوله ها شروع به کار می کنند. ممکن است که نیاز باشد تا لوله ها تعویض شوند در اینصورت با نصب لوله های با کیفیت اقدام به تعویض لوله ها می کنند.

اما نکته مهم لوله هایی که از قبل در منازل و ساختمان ها استفاده شده اگر نیاز به تعویض بودند باید همه انها تعویض شوند. چون ممکن است که بعد از رفع خرابی لوله قسمت دیگر آن نیز خراب شود.

پیشنهاد ما به شما این هست که به جای صرف هزینه دوباره برای ترکیدگی احتمالی لوله بهتر است که لوله ها را تعویض کنید. با اینکار دیگر نم و رطوبتی را مشاهده نخواهید کرد.

روش های تشخیص ترکیدگی لوله
مسلما وقتی لوله ای خراب می شود عواقب آن نیز قابل مشاهده خواهد بود. در این قسمت به مهم ترین نکاتی خواهیم پرداخت که با شناسایی آنها می توانید تشخیص دقیق دهید که لوله منزل شما ترکیده هست یا نه؟!

ممکن است که مبلغ قبض آب از حد معمول بیشتر باشد.
موقع بازکردن شیر آب فشار آب کم هست.
یا موقع استفاده از آب رنگ ان تغییر کرده است.
مرطوب شدن سطح زمین به مدت طولانی
چرخش کنتور آب حتی موقع بسته بودن شیر آب
رطوبت در قسمت دیواره و سقف خانه
روشن بودن پمپ آب حتی موقع بسته بودن شیر آب

رفع نم و رطوبت
خوشایند نیست موقعی که مهمانی  وارد منزل شما می شود با صحنه نم در سقف منزل شما و چکه کردن آب رویرو شوند؟!
ممکن است که ترکیدگی لوله در قسمت دیواره یا سقف خانه باشد, در این صورت باید قسمت مشخص شده را خراب کرده و عملیات تعمیر را انجام داد.

به طور مثال اگر در سرویس بهداشتی نیاز به کار تعمیر دارید با تشخیص دقیق توسط دستگاه نشت یاب شاید فقط با جدا کردن 1 یا 2 عدد کاشی براحتی کار تعمیر انجام شود.
بسیار مهم هست که هنگام خرابی در قسمت دیوار یا سقف حتما از دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله استفاده شود.

البته مشکلات مربوط به نم و رطوبت فقط از طریق ترکیدگی لوله ها نمی باشد بلکه شاید به خاطر بندکشی های نامناسب در کاشی کاری  - عایق کاری نادرست در قسمت سقف و یا دیواره – لوله کشی توسط لوله کش بی تجربه – دستگاه افزایش رطوبت در محیط – روزنه در سرامیک حمام و سرویس بهداشتی و مانند این گونه مشائل نیز می باشد.

دلایل ترکیدگی لوله
ترکیدگی لوله فقط مخصوص ساختمان های قدیمی نمی باشد بلکه ساختمان های جدید نیز ممکن است که دچار ترکیدگی و نشتی لوله ها شوند.
استفاده از لوله های فلزی برای آبرسانی از طریق زیر زمین که بعد از مدتی دچار فرسودگی می شوند.
عدم رعایت فاصله بین دو لوله غیر همجنس که ممکن است به خاطر فشار یا حرارت در یکی باعث ترکیدگی لوله شود.
عدم تجربه کافی لوله کش در اتصالات شیرآلات مخصوصا لوله پولیکا و لوله سوپر پایپ
افزایش به یکباره فشار آب در لوله های غیر استاندارد که باعث ترکیدگی آن می شود.
استفاده نادرست از لول ها در جای درست خود توسط لوله کش
عدم جرم گیری لوله آب گرم و یا عدم تعویض لوله آب گرم در مواقعی که نیاز به جرم زدایی یا تعویض دارد.

در این مقاله در رابطه با مهم ترین کارهایی که برای تشخیص ترکیدگی لوله – مهم ترین دلایل بروز این مشکلات – روش های شناسایی ترکیدگی لوله – انواع دستگاه های مورد استفاده برای تشخیص و رفع خرابی لوله – ضمانت ها و کفیفت خدمات سرویس کاران ما صحبت کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.