گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

گنجینه حکیم

در این گنجینه شما مقالات تکنولوژی-ورزشی-دیجیتال-بازاریابی-سلامتی را خواهید دید

روشهای رفع گرفتگی لوله

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب ظرف‌شویی حمام توالت

خدمات باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب ظرف‌شویی حمام و توالت در تمام مناطق تهران با بیش از 200 سرویس‌کار حرفه‌ای و با کمک دستگاه‌های مدرن لوله بازکنی به‌طور شبانه‌روزی و 24 ساعته و 7 روز هفته باکیفیت بالا و 100 تضمینی پایین‌تر از نرخ اتحادیه توسط سایت پرتقال انجام می‌شود.


خدمات گرفتگی لوله در تمام مناطق تهران ازجمله شمال تهران – مرکز تهران – شرق تهران – غرب تهران به همراه دستگاه‌های مدرن و در اسرع وقت و کمتر از نیم ساعت بعد از تماس شما با واحدهای پشتیبانی ما برای هر منطقه انجام می‌شود.

  

در این مطلب به راهکارهای باز کردن لوله , انواع دستگاه‌های مخصوص گرفتگی لوله و نکات مهم برای جلوگیری از مشکلات گرفتگی لوله پرداخته می‌شود.


شاید برای شما اتفاق بیفتد که در هنگام شستشوی ظروف متوجه شوید که آب به درون لوله‌ها نمی‌رود و در درون سینک باقی می‌ماند و یا موقع حمام کردن متوجه می‌شوید که آب لوله‌ها تکان نمی‌خورد و کف حمام را کاملاً آب‌گرفته است. شاید هم موقع ورود به سرویس بهداشتی متوجه وضعیت بسیار بد آن شده‌اید.


اکثر اوقات این اشکالات باعث بوی نامطبوع در خانه می‌شود به‌قدری که حتی لحظه‌ای نمی‌شود این بو را تحمل کرد.



زیرا هدف ما و دغدغه‌ی اصلی ما پدید آوردن آرامش و آسایش و همچنین مشاوره‌ی خوب به شما مردم عزیز در مورد خدمات گرفتگی لوله و درمجموع خدمات فنی و تأسیساتی ساختمان هست.



روش‌های رفع گرفتگی لوله 

در ادامه مطالب می‌خواهیم به روش‌های باز کردن لوله و رفع گرفتگی لوله فاضلاب, توالت, آشپزخانه و ... بپردازیم.

کارشناسان ما بعد از باز کردن لوله‌ها تمام مشکلات دیگر و احتمالی خانه شما را بررسی می‌کنند و اگر مشکل دیگری باشد حتماً به شما خواهند گفت و برای رفع آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.


نکته مهم: یکی از آسان‌ترین روش‌های رفع گرفتگی لوله ها مخصوصاً سینک ظرف‌شویی از طریق باز کردن سیفون آن و تخلیه آن هست. اما اگر برای باز کردن چاهک کف آشپزخانه قصد انجام کاری را دارید پیشنهاد ما استفاده همان دستگاه همیشگی لوله بازکن خانگی می‌باشد که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود.



استفاده از محلولِ برای گرفتگی لوله 

استفاده از محلول‌های شیمیایی برای باز کردن و گرفتگی لوله هم توسط اکثر مردم انجام می‌شود. اما انجام روش درست آن بسیار مهم است. شاید فکر کنید با کمی هزینه و تهیه محلول‌های شیمیایی کار انجام می‌شود, اما احتمال دارد که باعث خرابی بیشتر و صرف هزینه بسیار بیشتر شود. پس به فکر کم‌هزینه کردن در رابطه با این موضوع مهم نباشید.


شاید زیاد پیچیده نباشد اما همین کارهای کوچک در صورت اشتباه انجام دادن آن موجب اتفاق بدتری در آینده نیز می‌شود. مانند: نم و رطوبت در خانه شما یا طبقات پایین, باز شدن چسب‌های بین لوله‌ها, ساییده شدن لوله‌ها و ترکیدگی لوله‌ها.

اما توصیه ما استفاده نکردن از آن به دلیل مشکلاتی هست که در بالا ذکرشده است.


روش استفاده از محلول‌های اسیدی و شیمیایی 

ابتدا باید به توضیحات روی بسته محلول دقت کنید و کامل آن را بخوانید و سپس با کمک توضیحات زیر کار را انجام دهید.

نکته مهم: برای لوله‌های چدن از اسیدهای رقیق استفاده کنید و برای پولیکا بهتر است که اصلاً از اسیدها استفاده نکنید, زیرا پولیکا ممکن است در صورت برخورد با اسید نازک شده و به مرور زمان باعث خرابی آن شود.


? در خرید محلول دقت کنید که برای چه‌کاری می‌خواهید استفاده کنید. برای چربی‌ها و پسماند غذاها نیاز دارید یا برای باز کردن لوله‌های حمام جهت پاک کردن موهای زائد؟ در خرید آن دقت کنید و به‌اشتباه خرید نکنید.

? قبل از استفاده از محلول‌ها باید بگوییم که استفاده از این محلول‌ها بسیار خطرناک هست و لازم هست تا موارد بهداشتی مانند دستکش, ماسک, عینک و هر چیزی که باعث شود محلول از راه تنفس و پوست به بدن شما برخورد نکند استفاده کنید. این مواد خیلی خطرناک هستند, در صورتی که با چشم شما تماس پیدا کردند, حتماً چشمتان را کامل بشویید و به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

? هنگامی‌که محلول را به‌اندازه کافی و نه زیادتر از حد مجاز در داخل لوله می‌ریزید باید به مدت چند دقیقه با توجه به توضیحات روی بسته‌بندی آن صبر کنید تا محلول کار خودش را انجام دهد. سپس شیر آب را باز کنید تا محلول به همراه فضولات از لوله ها خارج شود. سعی کنید از آب گرم و پر فشار برای این کار استفاده کنید.

? مواقعی ممکن است نیاز به مواد جامد شیمیایی برای گرفتگی لوله باشد, برای استفاده از آن باید محلول را به اندازه کافی در درون دریچه فاضلاب بریزید و شیر آب را با فشار خیلی کم باز کنید تا آب به‌آرامی به داخل دریچه برود و با محلول جامد ترکیب شود. سپس مانند روش بالا لوله را پاک‌سازی کنید.

? استفاده از اسید کلریک 10% برای گرفتگی زیاد نسبتاً خوب هست, در این صورت با پمپ زدن مداوم, لوله را باز می‌کنیم.


جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب و توالت 

بهتر است در ظرف‌شویی آشپزخانه از توری‌های کوچک و حتی ساقی‌های هم‌اندازه با ظرف‌شویی آشپزخانه در درون ان استفاده کنید. تا حتی مواد ریز نیز به داخل لوله ها نرود.

تفاله‌ها و مواد ریز را همیشه در یک سطل کوچک در کنار سینک بریزید و در آخر در سطل آشغال یا جایی که خودتان بهتر معین کرده‌اید قرار دهید.

سعی کنید چربی‌ها و روغن‌های پس‌مانده و جامد را در داخل لوله‌های آشپزخانه نریزید. این مواد بعد از مدتی در داخل لوله ها و با برخورد به آب سرد و هوای سرد کاملاً به شکل جامد درمی‌آیند و تمیز کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

سعی کنید هنگام تراشیدن موهای زائد در حمام حتماً آن‌ها را در داخل سطل زباله بریزید.

دستمال‌های استفاده‌شده در داخل سرویس بهداشتی را داخل لوله ها نیندازید, بلکه در داخل سطل زباله بریزید.

مواظب باشید تا ریزه‌های صابون و حتی شامپوها و مخصوصاً تیغ‌ها به داخل لوله های حمام نرود, که در این صورت باعث گرفتگی لوله حمام می‌شود.

حتماً در بعضی‌اوقات با آب گرم پرفشار داخل لوله‌های حمام یا آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی بشویید.


اما نکته مهم این هست که تا جایی که می‌توانید از بکار بردن محلول‌های اسیدی صرف‌نظر کنید. خطرات جانبی آن ممکن است سالیان دراز شما را بیمار کند. با کمی هزینه کردن مطمئن باشید که تمام مشکلات شما حل می‌شود.



باز کردن و رفع گرفتگی لوله فاضلاب با فنر

استفاده از فنر روش خوبی برای باز کردن لوله‌ها می‌باشد, اگر تخصص کافی ندارید حتماً از انجام این کار دست بکشید. زیرا ممکن است باعث خرابی بیشتر و شکستگی یا ترک خوردن لوله ها شود.


فنر زنی یک روش رایج برای باز کردن لوله‌ها هست به این صورت که با اتصال سر آن به سر دستگاه لوله بارکنی که شبیه دریل نیز می‌باشد, فنر را به داخل لوله هدایت کرده و با چرخاند آن توسط دستگاه لوله‌بازکنی و سردادن فضولات به سمت جلو و دهانه فاضلاب مشکل را رفع می‌کنند.


پیشنهاد ما این هست که بهتر است از سرویس‌کاران متخصص برای باز کردن لوله‌ها با فنرزنی استفاده کنید و به هر کسی که می‌گوید من می‌توانم کار را انجام دهم اطمینان نکنید. زیرا نیاز هست که محل دقیق آن شناسایی شود و نوع گرفتگی ان نیز مشخص شود, انجام این کار نیاز به تجهیزات مخصوص دارد.


اکثر مشکلات در کجا رخ می‌دهد؟

مهم‌ترین دلیل گرفتگی لوله‌ها اکثر در بخش زانویی سینک ظرفشویی و توالت و لوله فاضلاب رخ می‌دهد. وقتی در این نقطه فضولاتی جمع می‌شوند کشش آب به‌کندی اتفاق می‌افتد و بعد از مدتی دیگر راه فرار آب بسته می‌شود.

اگر داخل لوله فاضلاب یک جسم خارجی باشد مطمئناً باید لوله را با دستگاه تراکم هوا باز کرد. اما دستگاه تراکم هوا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟


استفاده از دستگاه تراکم هوا برای باز کردن و رفع گرفتگی لوله 

این دستگاه دارای مخزنی هست که هوا در داخل آن متراکم می‌شود و با کمک عقربه‌ای که بر روی آن قرار دارد می‌توانیم میزان فشار باد به داخل لوله را تنظیم کنیم. با کشیدن اهرم دستگاه پمپ زدن آغاز می‌شود و لوله بعد از مدت کمی باز می‌شود.


البته ممکن است گرفتگی کمی بیشتر باشد در این صورت ممکن است که چند بار عمل تراکم و فشار هوا را با دستگاه تراکم هوا انجام دهیم.

بعد از پایان یافتن عملیات گرفتگی لوله می‌توانید با باز کردن شیر آب مطمئن شوید که کشش آب به‌اندازه کافی خوب هست یا نه؟


گرفتگی لوله های آب گرم 

در زیر شیر حمام می‌روید و شیر آب گرم را باز می‌کنید, ملاحظه می‌کنید که شیر آب گرم کامل باز هست ولی آب گرم خیلی ضعیف و با فشار کم بیرون می‌آید. یا داخل سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه و یا هرجایی که آب گرم وصل هست شاید همچین صحنه‌ای را مشاهده کنید.


دلایل گرفتگی آب گرم 

چه دلایلی می‌تواند باعث شود که این اتفاق برای شما رخ دهد؟ مطمئناً با این وضع آب‌ها در کشور احتمال رسوب و جرم در آن‌ها باعث این خرابی می‌شود.


در آب شهری فلزاتی مانند کربنات کلسیم و سولفات کلسیم وجود دارد که می‌تواند بروی جداره داخلی لوله آب گرم بچسبد و بعد از مدتی بر روی‌هم انباشته‌شده و در قسمتی از لوله باعث گرفتگی لوله می‌شود.

اکثر در دهانه‌ی شیرها, ظرف‌شویی‌ها, زیر دوشی‌ها و وان حمام رسوب پیدا می‌کند.


مهم‌ترین روش‌های رفع گرفتگی لوله های آب گرم

1- دستگاه پالس الکتریکی: با کمک این روش که بدون نیاز به برش لوله روی آن نصب می‌شود, می‌توان رسوب‌ها را همراه آب شست و به مواد شیمیایی نیازی نیست , نیاز به مراقبت خاصی هم ندارد. قابلیت نصب بر روی انواع فلزات مانند: مس , آهن, استیل و حتی پلاستیک و لوله‌های ترکیبی نیز دارد.


2- تکنولوژی تصفیه الکترونیکی: با کمک این روش کلسیم کربنات به شکلی درمی‌آید که به لوله‌ها نمی‌چسبد و همراه آب حل می‌شود و به بیرون می‌ریزد. کاربرد آن به شکلی است که با تغییرات در انرژی ساختار فلزات را تغییر می‌دهد که این انرژی توسط میدان‌های مغناطیسی رخ می‌دهد.

برای استفاده از این تکنولوژی‌ها می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید تا برای شما انجام دهند. این تکنولوژی‌ها هزینه نگه‌داری خاصی ندارند و خیلی راحت و بدون خرابی یا بریدن لوله ها می‌توان بر روی آن‌ها نصب کرد. 


3- استفاده از محلول‌های شیمیایی: با کمک تجربه چندین ساله خدمات فنی و تأسیساتی, می‌توانیم بگوییم که کدام محلول‌ها می‌تواند برای آن‌ها زیان‌بار باشد و کدام خطرات به‌مراتب کمتری دارد.

محلول خاصی به نام میتره که برای رسوب‌زدایی درون لوله های آب گرم و جرم‌گیری استفاده می‌شود از این محلول بیشتر برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بهره می‌برند.


مزیت‌های عمده آن عدم خوردگی لوله ها, عدم مشکل تنفسی, استفاده راحت‌تر, پیشگیری از ایجاد رسوب و خوردگی می‌باشد.

مزیت‌های دیگر آن:

? طول عمر بیشتر لوله‌ها و به طبع کاهش هزینه‌های لوله بازکنی

? نداشتن مشکلات تنفسی برای سرویس‌کاران

? قابلیت نصب راحت بدون تجهیزات جانبی

? پا کردن جرم‌های قبلی

? عدم داشتن خطرات زیست‌محیطی به خاطر حلالیت بالا در آب

? بدون بو برخلاف رزین و اسید

? عدم خوردگی و سوراخ شدن لوله‌ها

? نظافت سریع و راحت با آب حتی بعد از سفت شدن ( حالت ژله‌ای )

? شست و شوی راحت چشم در تماس با محلول میتره


در این مقاله انواع راه‌های رفع گرفتگی لوله ها و همچنین رفع گرفتگی لوله های آب گرم را به شما نشان دادیم و در مورد چگونگی حل این مشکلات نیز مواردی را بیان کردیم.


برای دریافت خدمات رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب, آشپزخانه, توالت و ... و خدماتی مانند لوله بازکنی – تعمیر چاه قدیمی و تخلیه چاه و حفر چاه می‌توانید به کمک سرویس‌کاران سایت پرتقال در کمترین زمان به‌صورت شبانه‌روزی در تماس باشید. ما در خدمت شما خواهیم بود.


منبع: سایت لوله بازکنی و تخلیه چاه پرتقال portoghal.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.